Cum arată radarele „invizibile” care au băgat spaima în șoferii spanioli
Poliția rutieră din Spania utilizează acum un nou model radar despre care se spune că este practic „invizibil” (nedetectabil) pentru șofer.
Conform presei locale, în doar câteva zile de la relaxarea regulilor în contextul pandemiei COVID-19, prezența radarelor a crescut cu 571%. În ceea ce privește provinciile, Pontevedra se află în top, cu 12% din total. În Madrid prezența radarelor a crescut cu 58% față de săptămânile trecute.
Începând de luni, 25 mai, 53% din Spania intrat în ceea ce ei au denumit ”Faza 2”. Faza 2 nu extinde perimetrul în care oamenii se pot deplasa în interiorul fiecărei provincii, ci doar motivele deplasării: se pot organiza întâlniri cu familia și prietenii, atâta timp cât la aceste întâlniri nu depășesc mult de 10 persoane, și se poate călători la a doua reședință (respectând limita provinciei).
Acesta este probabil motivul pentru care Garda Civilă își reia activitățile obișnuite și, ca întărire a controalelor de circulație, a crescut prezența radarelor pe drumuri.
Radarele „invizibile” au o marjă de eroare de 5%
Noul radar Velolaser, va facilita prinderea șoferilor care circulă cu viteză pe drumurile spaniole. Ele sunt deja utilizate pe scară largă, în ciuda controverselor pe care le-a generat la momentul la care au fost lansate inițial.
Noul Velolaser este mobil și mai mult versatil. Este mult mai compact și poate fi instalat practic oriunde. Această nouă versiune îmbunătățită poate fi instalată pe un trepied pe lângă mașina de patrulare, pe o balustradă, agățat pe un semn de circulație sau chiar într-o mașină de patrulare sau pe o motocicletă a poliției.
Datorită noii tehnologii laser, marja de eroare a acestui model a scăzut de la 7% la 5%, așa că șoferii cu viteză trebuie să fie atenți, deoarece vor putea merge cu doar 5 km peste limită maximă admisă.