Cum arată lucrările pe tronsonul Iernut Chețani al Autostrăzii Transilvania – VIDEO
Tronsonul cuprins între Iernut și Chețani al Autostrăzii Transilvania, cu lungime de circa 18 kilometri, urmează să fie inaugurat în cel mai scurt timp. Pentru a putea fi deschis circulației va trebui finalizat mai întâi nodul rutier de la Chețani, aflat pe tronsonul adiacent. Iată cum arată acum lucrările pe tronsonul Iernut Chețani al Autostrăzii Transilvania.
Lucrările la tronsonul Iernut Chețani de pe autostrada A3 se apropie de finalizare, iar acest lucru este confoirmat de imaginilea realizate cu drona de cei de la Asociația Pro Infrastructură (API). Bătălia finală se dă însă pe nodul rutier de la Chețani, care se află pe tronsonul adiacent al autostrăzii, cel cuprins între Chețani și Câmpia Turzii. Fără darea în folosință a acestui nod rutier, circulația pe tronsonul finalizat este imposibilă.
„Asocierea Astaldi-Max Boegl a intrat pe ultima sută de metri cu lucrările pe tronsonul de 17,9 km al Autostrăzii A3 Transilvania dintre Iernut și Chețani. În zilele următoare va fi deschisă circulația prin varianta definitivă a nodului rutier Iernut, acesta fiind complet finalizat, inclusiv marcajele rutiere. Pe restul proiectului, asfaltul este așternut în totalitate, s-a avansat foarte bine la parapete, garduri exterioare de protecție, taluzări cu pământ vegetal sau la spațiile de servicii”, se arată într-o postare pe Facebook a celor de la API. Potrivit acestora, în cel mult două săptămâni s-ar putea inaugura acest sector.
De ce nu se poate circula încă pe tronsonul Iernut Chețani al autostrăzii Transilvania?
Darea în trafic a tronsonului Iernut Chețani este condiționată de finalizarea nodului rutier de la Chețani. În absența acestuia, lotul Iernut Chețani devine o nouă „autostradă muzeu”. Nodul rutier de la Chețșani aparține însă de tronsonul adiacent, al cărui constructor a intrat în insolvență. Lucrările sunt continuate de subcontractori, dar ritmul de lucru nu este satisfăcător.
„Pe tronsonul Autostrăzii A3 Transilvania Chețani-Cîmpia Turzii construit de Straco lucrările la nodul rutier Chețani avansează într-un ritm bun, în special operațiunile de așternere a straturilor rutiere și de realizare a sistemului de scurgere a apelor. Pe restul sectorului de autostradă de 15,7 km subcontractorul Marcotim, ce se ocupă de terasamente a scăzut considerabil ritmul, concentrându-se doar pe o secțiune scurtă în spatele localității Hădăreni. Cei de la Baxcom lucrează cu o echipă la elevațiile viaductului de 400 de metri de la Hădăreni”, mai arată cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Lotul dintre Chețani și Câmpia Turzii al autostrăzii Transilvania este extrem de important pentru că finalizarea acestuia va permite parcursul neîntrerupt a 110 km din Autostrada Transilvania (A3) între Târgu Mureş şi Nădăşel (lângă Cluj).