Koenigsegg Gemera a fost dezvăluit în contul Salonului auto de la Geneva, chiar dacă acesta a fost anulat din cauza epidemiei de coronavirus. Supercarul, descris ca „Mega-GT” de către Koenigsegg, este primul model cu patru locuri al casei și va fi produs în numai 300 de exemplare.
Nimic din ceea ce reprezintă Koenigsegg Gemera nu este convențional sau măcar normal. Acesta are un motor termic amplasat central. Are o clindree de 2,0 litri, dar numai trei cilindri, și dezvoltă o putere incredibilă de 600 CP. Suficient? Pe naiba, nu! Încă trei motoare termice – unul în față, acolo unde trage și motorul termic, și două în spate – completează herghelia lui Gemera. Și o completează bine, până la 1.700 CP!
Ce poți face cu 1.700 CP? Poți face 0-100 km/h în 2 secunde spre exemplu. Și poți face asta cu trei prieteni alături, ceea ce este o calitate pe care nu o are niciun supercar în acest moment. Cuplul maxim pe care poți conta atinge valoarea incredibilă de 3.500 Nm, iar dacă îți este greu să înțelegi ce înseamnă asta, cei de la Koenigsegg au fost suficient de drăguți să includă un grafic edificator.
Revenind la motorul termic cu trei cilindri, nu putem trece peste faptul că suedezii de la Koenigsegg l-au botezat TFG, as in „Tiny Friendly Giant”. Micuțul gigant prietenos este montat în spatele scaunelor și, aproape neașteptat, antrenează roțile de pe puntea față. Doar pe acestea, și nici măcar pe acestea singur, după cum am aflat deja, câteva rânduri mai sus. Alte două motoare electrice sunt montate pe puntea spate, fiecare având pe lista de sarcini câte o roată, astfel că putem vorbi nu doar de tracțiune integrală, ci și de torque vectoring. Ba chiar și de direcție integrală.
Koenigsegg anunță că patru adulți pot călători „confortabil” în habitaclul Gemerei, astfel că mașina este promovată ca fiind „pentru prieteni și familie”. Suedezii sunt mândri că au creat acest supercar pentru „călătorii cu familia, în confort, stil și siguranță”. În ciuda faptului că are patru scaune, Gemera are numai două uși cu deschidere de tip fluture, denumite pretențios „Koenigsegg Automated Twisted Synchrohelix Actuation Doors”. Acestea sunt, așa cum e de așteptat, imense, pentru a putea permite accesul facil celor care ocupă locurile din spate.
Interiorul este completat cu opt suporturi de pahare – patru încălzite și patru răcite – și patru spoturi luminoase pentru citit. Aparent, prietenii nu pot fără berea rece și cărțile preferate atunci când călătoresc cu 400 km/h. Iar dacă aceștia nu apreciază zgomotul unei mașini sport, te-ai scos, pentru că Gemera poate rula electric, în liniște totală, până la o viteză de peste 330 km/h.
Prețul lui Koenigsegg Gemera nu a fost încă anunțat, dar dacă vi-l permiteți (puțin probabil), e cazul să vă grăbiți: numai 300 de exemplare vor fi produse. Așa că puneți avansul pentru una cât încă mai puteți.