Cum arată cele mai luxoase maşini din România [FOTO]

Autor: Da.zf.ro 23 feb. 2017 Știri auto

Colecţiile de maşini sunt muzee în cel mai adevărat sens al cuvântului, interesul pentru ele, dar mai ales pentru oamenii din spatele lor, fiind justificat pe deplin. Problema este că de cele mai multe ori accesul la astfel de „galerii“ nu este la fel de facil ca în cazul unui muzeu. Puţine colecţii private au o „casă de bilete“, dar spre marele nostru noroc unul dintre cele mai impresionante muzee auto este în Bucureşti. Şi este deschis.

Dacă ar exista un rai al colecţionarilor de ma­şini clasice… De fapt, el chiar există, iar numele lui e Ţiriac Collection. La mai puţin de jumătate de oră de Bucureşti, tenismanul şi omul de afaceri Ion Ţiriac şi-a clădit un „muzeu“ cu unele dintre cele mai scumpe maşini din lume, unic în Europa. Ţi se taie respiraţia la propriu când, în mijlocul a peste 150 de automobile care sclipesc şi emană eleganţă, îţi dai seama că ai păşit de fapt într-un „sanctuar“ al cailor-putere deghizaţi sub caroserii cu design fabulos.

Maşini devenite celebre după ce au „jucat“ în filme, maşini care au aparţinut unor personalităţi incontestabile, maşini care au făcut carieră la competiţii internaţionale. Te plimbi printre ele şi îţi dai seama că, trecând pe lângă Rolls Royce Phantom V, eşti aproape, de fapt, de automobilul care i-a aparţinut lui Elton John. Nu departe de el este Duesenberg, o ma­şină americană care i-a aparţinut actorului american Tyrone Power; doar două exemplare ca acest Duesenberg există în lume, dintre care unu singur – cel din Ţiriac Collection – este decapotabil.

Seria de Rolls Royce-uri Phantom stă însă la loc de cinste, galeria din Bucureşti fiind singurul loc din lume unde poate fi găsită această formulă de şase exemplare. Rolls Royce Phantom IV, o maşină din 1952, premiată de mai multe ori pentru eleganţă, i-a aparţinut lui Aga Khan al III-lea, cel de-al 48-lea Imam al comunităţii Nizari Ismaili, iar Rolls Royce Phantom VI a fost cândva condus de una dintre prinţesele Orientului Mijlociu.

GALERIE FOTO

Modelul Mercedes Benz SLR Stirling Moss Edition, regăsit de asemenea în expoziţie, a fost maşina patronului circuitului Formula 1, Bernie Ecclestone, iar Ferrari 599 GTO a aparţinut pilotului şi campionului de Formula 1 Felipe Massa.

„Maşinile sunt achiziţionate în licitaţii şi au preţuri cu adevărat inestimabile, mai ales că domnul Ion Ţiriac nu intenţionează să le vândă. Pe fiecare dintre cele noi, achiziţionate direct de la producător, pe tetieră sau pe alte componente ale maşinii, sunt gravate cuvintele «Made especially for mr. Ion Ţiriac»“, spune Vladimir Dincu, ghid al galeriei de maşini.

Cele peste 150 de maşini care tronează pline de graţie în Ţiriac Collection, expoziţia amenajată lângă Bucureşti, nu sunt însă decât o jumătate din colecţia completă a omului de afaceri, care depăşeşte 300 de modele. Ocazional, Ion Ţiriac îşi alege câte un automobil din galerie şi îl scoate la plimbare prin oraş, pentru că maşinile acestea nu sunt doar exponate, ci şi vehicule funcţionale, înscrise în circulaţie. Omul de afaceri poate fi văzut aşadar în oricare dintre piesele de colecţie, cutreierând liniştit Bucureştiul.

În spatele expoziţiei de maşini, există un atelier unde sunt recondiţionate automobilele care au nevoie de „upgrade-uri“ pentru a putea fi utilizate. Acolo sunt dezmembrate şi reasamblate până la ultima piuliţă, înainte de a primi un loc de onoare în galerie.

„Cel mai vechi model din colecţie este Hurtu, din 1899, un model creat de compania cu acelaşi nume, care producea de fapt maşini de cusut. Automobilul arată mai mult ca o caleaşcă şi funcţionează ca o bicicletă motorizată. Cea mai nouă piesă este însă Mercedes S63 AMG este un model care se află aici din 2016 şi nu a fost încă lansat pe piaţă, ci va fi arătat publicului larg abia anul acesta“, mai spune Vladimir Dincu.

Modele similare cu cele expuse în galeria Ţiriac Collection au devenit celebre în pelicule precum seria James Bond, Fast & Furious, serialul Mash sau filmul de animaţie Cars.

Galeria Ţiriac Collection este disponibilă pentru vizite, aşa că cei care vor să inspire o gură de aer impregnat cu savoarea cailor-putere pot vedea în fiecare weekend automobilele expuse.

Mai sunt însă şi alte specii de colecţionari, ale căror „galerii“ de artă nu sunt deschise publicului şi care participă cu bolizii deţinuţi nu doar la scurte plimbări pe străzile asfaltate îndoielnic din Bucureşti, ci la veritabile raliuri.

Citeşte articolul complet pe da.zf.ro


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide