Cum arată cel mai nou hot-hatch chinezesc electric de 218 CP și cu o autonomie de 500 km
Câți dintre voi ați auzit de compania chineză Qiantu Motor, care este specializată în proiectarea și dezvoltarea de vehicule electrice? Chiar dacă nu vă este cunoscut acest brand aflați că nu este o noutate pe scena auto internațională.
Noul Qiantu K20 oferă 218 CP și 290 Nm de cuplu
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
În 2015, compania asiatică își făcea debutul în industria auto cu supercar-ul electric K50. Un an mai târziu, Qiantu Motor lansa la Beijing și versiunea roadster a acestui model.
Compania cu sediul în Suzhou nu a obținut cifrele de vânzări preconizate cu acel model. Acesta s-a comercializat în intervalul 2018-2020 în doar câteva sute de exemplare. Din dorința de a face uitată acea perioadă, Qiantu revine în prim-plan cu un nou model, care a fost prefigurat de două concept-car-uri, unul în 2018 și celălalt în 2019.
Noul model se numește K20 și este o compactă cu două locuri cu siluetă de hatchback. Asemenea fratelui mai mare K50, noul hot-hatch chinezesc vine cu un sistem de propulsie alcătuit din două unități electrice. Acestea sunt amplasate câte unul pe fiecare punte și livrează împreună 218 CP și 290 Nm de cuplu.
Potrivit informațiilor oficiale, noul Qiantu K20 poate parcurge până la 500 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei. Capacitatea acesteia nu a fost pentru moment divulgată.
Resursele mașinii sunt gestionate prin intermediul unei cutii de viteze automată și a unui sistem de tracțiune integrală. Coupe-ul asiatic are o masă de doar 800 de kilograme, ceea ce face ca sprintul de l 0 la 100 km/h să se realizeze în numai 4,7 secunde.
Design neconvențional
Din punct de vedere estetic, noul K20 se aseamănă foarte mult cu K50. Farurile LED au un design agresiv și sunt evidențiate de un set de prize false. Parbrizul este foarte înclinat, iar cele două uși ocupă cea mai mare parte a spațiului dintre roți. Mașina are un finisaj în două nuanțe, alb la partea frontală și argintiu la „coadă”.
La spate există o lunetă cu un design neconvențional, care integrează un eleron deasupra stopurilor. Acestea din urmă sunt full LED și se întind pe toată lățimea părții posterioare a mașinii. De asemenea, există și un difuzor de aer discret.
Stilul neconvențional continuă și la interior. Aici regăsim guri de ventilație asimetrice și un tunel central foarte subțire între scaune, care trădează o cabină îngustă. Instrumentarul de bord complet digital și ecranul sistemului de infotainment sunt integrate într-un singur panou în spatele volanului.
În același timp, la nivelul tabloului de bord și a fețelor ușilor există ornamente ce imită culoarea cuprului. În același timp, tapițeria scaunelor este din piele gri și albă și are inserții în aceeași nuanță de cupru.
Noul Qiantu K20 este deja disponibil pentru comenzi pe piața din China la un preț ce echivalează cu puțin peste 12.000 de euro. În funcție de nivelul de echipare, modelul chinezilor poate costa până la echivalentul sumei de 20.000 de euro. Primele livrări vor fi făcute în al patrulea trimestru din 2022. Deocamdată nu se știe dacă hot-hatch-ul chinezesc va ajunge și pe alte piețe, inclusiv Europa.