Un român a dat 12.000 de euro pe un Mercedes-Benz E-Class cu 500.000 de kilometri. După ce a cumpărat-o, a aflat că limuzina lui fusese complet revopsită, iar vânzătorul dăduse înapoi aproximativ 400.000 de kilometri.
Mercedes-ul Clasa E cu motor diesel de 2,2 litri și 136 de cai putere, produs în iunie 2016, părea impecabil. Cumpărătorul român a crezut că face o super afacere. A luat-o – spune el – “direct din parc de la neamț”, convins de veridicitatea informațiilor primite. A fost chiar cu un prieten care se pricepe. Cei doi au adus în România o mașină cu 400.000 de kilometri dați înapoi.
5 lucruri pe care să nu i le spui niciodată unui samsar
137.000 de kilometri. Atât arăta bordul limuzinei germane în urmă cu un an, atunci când o cumpărase. Între timp, proprietarul român ajunsese la 157.000 de kilometri și dorea acum să o vândă. Habar n-avea însă ce istoric are mașina.
Specialistul de la Mașina Potrivită și-a dat seama imediat. Limuzina fusese revopsită integral, iar tester-ul de vopsea i-a confirmat bănuiala. Un strat nou de vopsea fusesee aplicat și sub capotă, și pe interiorul ușilor, inclusiv șuruburile primiseră o altă culoare. Și există un motiv pentru schimbarea radicală de look. Mercedes-ul negru fusese bej. Este exact culoarea taxiurilor din Germania. Un lucru era clar: vehiculul fusese folosit ca taxi și era imposibil să fi parcurs doar 137.000 de kilometri.
La ultima regenerare a filtrului de particule, mașina avea 500.000 de kilometri. Cumpărătorului nu i-a venit să creadă. Bănuia că are kilometrajul dat înapoi, dar credea că poate schimbarea a fost făcută de la aproximativ 200.000 de kilometri.
Câte maşini second hand verificate în România au kilometri daţi înapoi
Dan de la Mașina Potrivită a verificat anunțuri cu mașini similare cu 500.000 de kilometri și acelea costau între 7.500 și 8.000 de euro. Încă un lucru care i-a trezit suspiciuni.
Mai mult, interiorul prezenta uzuri care, la aproximativ 137.000 de kilometri, nu apar într-o cabină de Mercedes. Pielea neagră de pe cotieră era jupuită. Scaunul șoferului, cel mai utilizat din mașină, arată însă, decent.
Atunci când o mașină este prea ieftină, este sigur o țeapă, avertizează cei de la Mașina Potrivită. Dar cum poți verifica o mașină care a fost taxi? Răspunsul este simplu: nu poți!
Astfel de vehicule sunt imposibil de verificat cu ajutorul platformelor online. Informații de acest gen nu pot fi furnizate nici de reprezentanțe, pentru că aceste mașini nu apar nici în baza lor de date. Companiile de taxi din Germania au propriile service-uri, care fac demersuri pentru ca mașina să nu apară nicăieri. Nici chiar modificarea culorii nu este redată în documente.