Cum arară Tesla Model 3 după 90.000 km ca mașină rent-a-car
S-a scris mult despre calitatea fabricației la Tesla și despre diferențele majore față de modelele premium germane. Chiar dacă modelele Tesla mai vechi au avut probleme reale, acestea au fost remediate ulterior, iar calitatea fabricației a crescut semnificativ în ultimii ani. O dovedește inclusiv acest videoclip în care vedem cum arară Tesla Model 3 după 90.000 km ca mașină rent-a-car.
Desigur, Tesla este un producător de mașini relativ tânăr, iar experiența acumulată încă nu este suficientă pentru a ocoli toate problemele care pot apărea în procesul de fabricație și mai târziu, în exploatare. Este, prin urmare, destul de normal că toată lumea a urmărit îndeaproape și a raportat zelos problemele de fabricație descoperite la primele mașini Tesla.
Este cumva recunoscut că mașinile americane nu urmează exact standardele germane în ceea ce privește calitatea materialelor. La fel de adevărat este și faptul că americanii nici nu apreciază calitatea mașinilor germane, despre care spun că sunt „overengineered” – un termen care persiflează nu doar calitatea, ci și tehnologiile complicate folosite de cei mai avansați producători de mașini.
Cu toate acestea, Tesla a învățat de-a lungul timpului că un client fericit înseamnă mai multe vânzări, în special în cazul Tesla, unde promovarea pe rețelele de socializare este mult mai importantă decât reclamele televizate. În consecință, producătorul american s-a adaptat și a crescut constant calitatea, iar problemele apărute în timp au fost remediate prompt în garanție și chiar în afara acesteia, pe curtoazie.
Tesla Model 3 este considerat primul model de volum al producătorului american, astfel că atenția cu care a fost analizat întrece tot ceea ce am văzut până acum. Aproape orice inginer din industria auto a studiat cu atenție Model 3, iar jurnaliștii auto au fost rapid informați de orice potențială problemă a modelului Tesla. Desigur, nu totul a fost prefect, și nu puține au fost ocaziile în care Model 3 a fost arătat cu degetul pentru finisajele perfectibile. Cu toate acestea, mașinile Tesla sunt considerate ca fiind moderne, cu o calitate a fabricației peste medie, și, cel mai important, foarte sigure.
Tocmai pentru a afla cum se comportă în timp o Tesla Model 3, jurnaliștii de la EatSleepDrive au analizat un exemplar cu circa 90.000 de kilometri la bord, utilizat ca mașină de rent-a-car. Este vorba de unul dintre modelele produse la începutul ciclului de fabricație, deci ar trebui să poarte urmele lipsei de experiență a Tesla în domeniul finisării.
Cu toate acestea, jurnaliștii nu au reușit să găsească nicio problemă la exemplarul testat. Chiar și după 90.000 de kilometri și abuzuri din partea clienților companiei de rent-a-car, acest Tesla Model 3 arată la fel de bine ca și în momentul în care a părăsit linia de fabricație. Pielea de pe volan și de pe scaune este încă în bună condiție, totul funcționează ireproșabil și, în general, nu există urme de uzură vizibile la acest Model 3.
Desigur, principala îngrijorare pentru cei care analizează un model cu propulsie electrică o constituie bateria și fiabilitatea acesteia în timp. Și la acest capitol Tesla Model 3 s-a păstrat admirabil, fără deteriorări ale capacității bateriei sau ale autonomiei mașinii. Alți utilizatori de Tesla Model 3 au indicat o pierdere de capacitate de cel mult 5% după circa 100.000 km.