Dacia avea planuri mari cu ceea ce avea să devină SUV-ul Duster. Prezentat în urmă cu mai bine de 10 ani, conceptul modelului nu seamănă deloc cu mașina care, între timp, s-a transformat într-unul dintre cele mai populare SUV-uri din Europa.
Conceptul Dacia Duster a fost prezentat în 2009 la Salonul Auto de la Geneva. Era primul rezultat al colaborării dintre Centrul de Design Renault pentru Europa Centrală de la București și Renault Design Technocentre de la Guyancourt, Franța.
Studiul de design era unul inovator chiar și pentru ceea ce există în industrie 11 ani mai târziu. Robust, dar cu linii fluide, modelul imaginat de designer avea o parte frontală rotunjită, iar grila de mari dimensiuni era flancată de faruri alungite, care se extindeau pe toată lățimea aripilor, către portiere.
În partea posterioară apărea o lunetă mare, dreaptă, iar stopurile cu forma unui unghi ascuțit erau montate pe două arcade formate între acoperișul cu linie descendentă și aripile spate.
Mașina avea și o gardă la sol mare, aspect păstrat de versiunea de serie Dacia Duster, și rula pe jante de 21 de inci.
Conceptul compact Duster avea o portieră pe partea stângă și două pe partea dreaptă. Era, la acea vreme, o soluție adoptată și de MINI Clubman. Acestea din urmă se deschideau în sensuri opuse, pentru a dezvălui o cabină modulară. Apăreau la bord scaune care glisau pentru a face loc obiectelor voluminoase.
Designerii au găsit o soluție inedită pentru oglinzile laterale. Acestea și-au găsit loc în partea superioară a montanților față.
Bordul adopta un concept minimalist, iar volanul prezenta o formă asimetrică, inedită. Consola centrală și cotiera erau, de fapt, o prelungire a scaunului șoferului.
Cei care au desenat conceptual Dacia Duster din 2009 au decis că acesta ar trebui să măsoare 4.250 de milimetri în lungime, 1.640 de milimetri în lățime și 1.495 de milimetri în înălțime. Ampatamentul era de 2.804 milimetri. Portbagajul oferea un volum de 470 de litri.