Cum afectează temperaturile reci de iarnă autonomia vehiculelor electrice
Automobil Clubul German (ADAC – Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) spune că în timpul iernii, toate vehiculele electrice consumă mult mai multă energie decât pe vreme caldă, iar VW ID.3 consumă cel mai mult dintre cele 7 modele testate. Iată cu cât
scade autonomia.
În cadrul testelor, germanii au descoperit că hatchback-ul electric VW ID.3 consumă cu 99% mai multă energie într-o călătorie de 23 km (14 mile) la -7°C (19°F) decât la 14°C (57°F). Modelul electric german a avut cea mai slabă performanță. Alte modele, precum Hyundai Kona Electric, Ford Mustang Mach-E și Lexus UX300e au consumat între 46% și 59% mai mult în timpul temperaturilor de îngheț.
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Fiat 500e și Renault Zoe au avut performanțe mai bune, consumând doar cu 34% până la 44% mai mult în călătoria de 23 de km pe vreme rece.
ID.3 are o pompă de căldură concepută pentru a aduce bateria la temperatura ideală de funcționare, între 20°C și 40°C (68°-104°F). Acest sistem consumă cea mai mare energie, deoarece încearcă să aducă bateria la temperatură optimă la începutul călătoriei. Odată ce bateria este caldă, consumă mult mai puțină energie și îmbunătățește eficiența.
Volkswagen intenționează să introducă o actualizare de software pentru a îmbunătăți eficiența ID.3. Chiar și pe drumuri mai lungi de 100 km (62 mile) la viteze diferite, vremea rece a afectat performanța bateriei. De exemplu, modelul a consumat cu 30% mai multă energie la 0°C (32°F) decât la 20°C (68°F). Renault Zoe și Peugeot e-208 au consumat cu doar 21% mai multă energie.
Autonomia vehiculelor electrice iarna
Toate acestea înseamnă cu siguranță că șoferii se pot aștepta la o autonomie mai slabă iarna decât vara. ADAC, totuși, spune că există câteva modalități de a ajuta mașina iarna. Parcarea într-un garaj, de exemplu, ajută la evitarea frigurilor extreme în timp ce preîncălziți o baterie.
În timp ce sunt în mașină, este recomandat ca pasagerii să utilizeze încălzirea scaunelor și a volanului, mai degrabă decât să dea drumul la ventilație, dacă vor o autonomie mai mare, deoarece aceste sisteme furnizează căldură mai eficient. Totuși, dacă doresc să încălzească interiorul, pot utiliza butonul de recirculare pentru a reduce impactul asupra puterii bateriei.
Indiferent, dacă sunteți blocați într-un ambuteiaj sau într-o furtună de zăpadă, ADAC spune că de fapt nu trebuie să vă faceți griji că sunteți într-un vehicul electric. La temperaturi cuprinse între -9°C și -14°C (16°F și 7°F), a constatat că bateria de 52 kWh a lui Renault Zoe ar putea menține cabina la o temperatură confortabilă timp de 17 ore.