Cum a ajuns un Duster într-un cimitir auto din State? Mașina nu a fost vândută oficial în America de Nord
Un exemplar de Renault Duster a fost descoperit într-un cimitir de mașini din Statele Unite. Mașina nu a fost niciodată comercializată în America de Nord, dar cu am ajuns să sfârșească pe pământ american?
Renault nu a mai comercializat mașini în Statele Unite ale Americii din 1988, astfel că ar trebuie să fie destul de ciudat să vezi un Renault modern pe tărâm american. Mai mult, acest Renault modern este, de fapt, o Dacia Duster cu siglele schimbate.
În afara piețelor europene, Duster este comercializat cu sigle de Renault. Mai mult, în India era comercializat cu sigle de Nissan, astfel că SUV-ul a avut mai multe fețe prin toată lumea.
Cum a ajuns un Duster să circule pe străzile din SUA?
Un exemplar de Renault Duster a fost zărit în Statele Unite ale Americii, mai precis într-un cimitir auto din statul Colorado. Conform Autoweek, această mașină a fost zărită în trecut pe drumurile publice, fiind înmatriculată în Mexic.
Apoi, mașina a apărut pe un site de anunțuri, acolo unde vânzătorul cerea „un preț format din trei cifre” pentru Dusterul destinat pieței din America Latină. Mașina și-a găsit sfârșitul în cimitirul de mașini de care aminteam anterior.
Este legal să aduci un vehicul de peste graniță, din Canada sau Mexic, și să îl conduci timp de un an în Statele Unite. Problema pentru proprietarii unor astfel de mașini intervine după ce trece această perioadă de un an. Este o problemă și mai mare pentru vehiculele vândute inițial în Mexic, deoarece există reglementări privind siguranța la impact și emisiile.
Astfel că este practic imposibil să înregistrezi mașinile vândute în Mexic în SUA (cu excepția cazului în care se întâmplă să aibă cel puțin 25 de ani vechime). Trebuie să treci cu mașina înapoi peste graniță și apoi să intri din nou, lucru care ar putea pune problema mai mari și nu ar fi rentabil.
Multe mașini își găsesc astfel sfârșitul, printre care și acest Renault Duster. Mașina este din 2017, un facelift al primei generații de Duster. Exemplarul este echipat cu un motor de 2,0 litri, care produce 133 CP. În rest, mașina arată aproape identic cu o Dacia Duster, cu excepția grilelor schimbate, a unor ornamente ușor stilizate și, bineînțeles, a siglelor de Renault.