Înjuraţi, aţi înjurat la volan? Sînteţi de acord cu această metodă de manifestare?
Nu înjur niciodată în public! Iar înjurăturile la volan nu ajută la nimic. Eventual, rugăciunile…
Ce culoare preferaţi să aibă maşina dumneavoastră?
Dacă aş spune roşu, mi-aţi spune că sînt nostalgic… Dacă aş spune albastru, aţi spune că iar carotez conducerea PSD şi nu sînt de acord cu rebranduirea partidului. Adevărul e că Dacia pe care am avut-o înainte de Revoluţie avea un bleumarin superb, un bleumarin “egiptean”, de care îmi amintesc şi astăzi cu plăcere.
Aţi purtat discuţii la nivel înalt despre maşini cu Răposatul?
Discuţii la nivel înalt cu răposatul nu prea puteai avea… Cu atît mai puţin despre maşini.
V-aţi implicat în privatizarea foştilor producători autohtoni de maşini?
Nu mă puteam “implica”, nu era treaba mea. Sigur că am avut discuţii pe această temă, şi nu doar cu francezii. Dar, la Piteşti, Renault era, cum să vă spun, soluţia naturală. Aveam o licenţă, o cultură industrială moştenită de la ei, afinităţi şi chiar metehne comune. Aşa cum am încurajat sosirea reprezentanţilor Daewoo la Craiova, după refuzul repetat al firmei Citroen de a se implica în privatizare. Am discutat şi cu reprezentanţii General Motors în acelaşi scop. În general, am încercat să sprijin investiţia capitalului străin. Avem nevoie de noi tehnologii, de noi oportunităţi. Nu putem relansa industria românească fără o amplă cooperare şi implicare a capitalului străin. Şi am făcut paşi importanţi în acest sens, încă insuficienţi.
Cu ce alţi şefi de stat, diplomaţi, aţi vorbit despre maşini? Care dintre cei pe care i-aţi cunoscut era pasionat de maşini?
Nu îmi amintesc. Poate şi pentru că m-au interesat mai mult obligaţiile decît pasiunile. Desigur, au fost o serie de reuniuni internaţionale unde am discutat despre rolul pozitiv, dar şi negativ, al marilor producători de automobile. Este bine cunoscută influenţa marilor producători de automobile în viaţa economică mondială.
Cu diferite prilejuri, am vizitat sediile şi unităţi de producţie ale unor firme ca Toyota, Fiat, Daewoo sau General Motors.
Cu ce maşină v-aţi deplasat de la CC la Televiziune în perioada decembrie 1989?
Cu maşina… Tab, serie foarte limitată!