Cu drăcuşorul ăsta pui la la respect jumătate dintre zmeii cu Audi şi BMW
Citroen e brand-ul franţuzesc de care mulţi se tem şi fug aiurea din motive puerile. De ce, nu ştim. Pentru că se strică mai des decât celelalte maşini? Pentru că mergi mai des la service ca proprietar al unui Citroen sau al altei mărci franţuzeşti decât ca proprietar al altei mărci? Posibil. Dar numai în mintea celor care cred că numai maşinile lor se strică. Şi aceştia sunt probabil cei care au maşini franţuzeşti şi preconcepţii româneşti.
Copii, adevărul indubitabil e că nu mai există maşină care să ţină 1 mil. de km precum Cobrele Mercedes. Acum trebuie să schimbi cel puţin ceva pe an la maşină ca să supravieţuiască producătorul. Dacă voi credeţi că doar Renault şi Citroen fac maşini care se strică, daţi o fugă să vedeţi hectare pline cu maşini germane care stau la coadă la service-uri prin România. Gata că ne punem rău cu toţi. Aici vorbim despre o maşină excepţională şi merită toată atenţia şi povestea.
Acest 2CV simbol al Franţei şi al istoriei auto – pentru că francezii au fost mereu avangardişti – are un motor american. Iar propritarul care o vinde pe eBay nu i-a luat orice motor. Omul a avut grijă să pună pe maşină un motor V8 de 6 litri, de pe un Chevrolet. Acum, puterea acestei minimaşini a crescut de nu mai puţin de 20 de ori, de la 16 cai câţi avea înainte, la 320 câţi are acum, după 50 de ani.
De ce costă numai 17.000$ dacă tot arată atât de bine şi are numai 160 de km la bord în această configuraţie? Vânzătorul din Detroit spune că are nişte problem de sănătate care îl forţează să vândă maşina cât mai repede.
Ca să reziste la forţa asta, el i-a schimbat şi suspensiile, cu unele ale unui pickup, tot Chevrolet, din 1988 (modelul S10 pentru cei care vor extradetalii).
Maşina care a fost expusă şi la expoziţia Detroit Autorama are până şi o cuşcă special din metal pentru rezervorul de benzină. . Transmisia e automata, iar frânele originale au fost înlocuite cu unele mai mari.
Maşina este pe site-ul Craigslist la vânzare.
CITROEN 2CV 320CP (GALERIE FOTO)
Autor Alexandru Banu