Cu Dacia Sport pe circuit. Cum se comportă mașina de peste 30 de ani?
Se aude scârțâit de roți pe circuit. O mașină roșie gonește pe asfaltul turnat abia de un an. Nu este o mașină oarecare. Este Dacia 1410 Sport!
Galerie foto
Pe circuitul deschis la Carei în urmă cu un an de zile, Dacia Sport își face de cap. Este condusă (a se citi “pilotată”) de președintele Retromobil Club Satu Mare, Ciprian Mureșan, apoi de românul care a fost cu Dacia Duster în Siberia, Attila Bertici.
Dacia 1410 Sport a fost construită în perioada 1981-1991, având la bază prototipul Dacia 1300 Sport Brașovia, denumit astfel pentru că fusese construit la Dacia Service din Brașov. Zece ani și a dispărut. Azi se mai găsește doar pe site-urile de vânzări auto, în care proprietarii anunță că vând piese de la o mașină dezmembrată. Cele mai norocoase au ajuns în garajele unor pasionați.
1410 Sport are motor de 1397 cm3, care dezvoltă 65 de cai putere. Cu 24 de centimetri mai scurtă decât 1310 cu patru portiere, cu luneta care nu este decât un parbriz montat în spate, Sport-iva roșie a lui Ciprian este una dintre cele 5.141 de unități produse. După patru ani de la venirea sa pe lume, 1410 Sport a primit portiere cu 15 centimetri mai lungi, iar panourile din spate s-au scurtat pentru a facilita accesul către banchetă.
Linia descendentă a plafonului și montanții central și spate mai scurți îi subliniază ADN-ul atletic.