Cu ce bani construiește Elon Musk fabrica Tesla din Germania

Publicat: 10 01. 2020, 16:57

Fabrica Tesla din Germania este în mare parte finanțată cu fonduri furnizate de Fiat Chrysler Automobiles (FCA) în contextul unui parteneriat încheiat cu Tesla. Acesta are ca obiect folosirea certificatelor verzi ale Tesla pentru a evita plata unor penalități în Europa din cauza flotei sale poluante.

FCA a semnat un parteneriat cu Tesla în primăvara anului trecut prin care plătește companiei fondate de Elon Musk circa 1,8 miliarde de euro până în 2023 pentru ca flotele celor doi producători să fie considerate unitar din punctul de vedere al emisiilor poluante. Acest lucru ar permite FCA să evite plata penalităților impuse de Uniunea Europeană producătorilor auto care nu respectă limitele draconice ale emisiilor la nivel de gamă comercializată.

Măsura, cunoscută sub denumirea de „opțiunea open-pool”, permite producătorilor să-și grupeze flotele de mașini comercializate pentru ca media emisiilor să se încadreze în țintele impuse de Uniunea Europeană. Măsura ușurează întrucâtva sarcina constructorilor auto, care se confruntă cu ținte din ce în ce mai stricte pentru poluarea la nivel de gamă comercializată. Odată cu scăderea apetitului consumatorilor pentru mașinile diesel, a devenit mai dificil pentru producători să se încadreze în targeturile impuse de Uniunea Europeană. Aceasta deoarece mașinile pe benzină emit mai mult CO2 decât cele diesel.

Contractul încheiat de FCA și Tesla asigură un flux de circa 150 – 200 de milioane de dolari pe trimestru până în 2023. Acești bani vor completa profitul Tesla în această perioadă. Mai mult, banii vor asigura, practic, finanțarea lucrărilor de construcție la fabrica Gigafactory din Germania. Aici urmează să fie produse de anul viitor mai multe modele, începând cu Tesla Model 3 și Model Y. La capacitate maximă, uzina din Germania va avea o producție anuală de 500.000 de unități.

Contractul cu Tesla nu este suficient pentru FCA, care intenționează să mai lanseze o versiune electrică a modelului Fiat 500, precum și versiuni hibride pentru SUV-urile Jeep Renegade, Compass și Wrangler. Acestea, împreună cu creditele cumpărate de la Tesla, ar permite FCA să se încadreze în țintele de emisii impuse de legislația Europeană.

sursa: autonews.com