CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, este îngrijorat de faptul că mașinile noi devin rapid inaccesibile, iar creșterea prețurilor ar putea alunga cumpărătorii. La finalul anului trecut, în doar 3 luni prețul mediu al mașinilor noi în SUA a urcat cu 2.000 de dolari, ceea ce reprezintă o creștere de 700 de dolari pe lună.
În octombrie 2021, prețul mediu al mașinilor noi în SUA a depășit pentru prima dată pragul de 45.000 de dolari, iar această cifră a continuat să crească, atingând peste 47.000 de dolari în decembrie 2021. În plus, mai mult de 80% dintre cumpărătorii de mașini noi plătesc majorări dealerilor.
În 2021, costul mediu al unei mașini noi a crescut cu 6.220 de dolari în comparație cu anul 2020.
Tavares a spus că este preocupat de această tendință.
„Sunt foarte îngrijorat de efectul accesibilității”, a spus el, adăugând că „devine mult mai mult o problemă pe măsură ce presiunile inflaționiste cresc”.
Tavares a explicat o serie de factori care au făcut ca prețurile mașinilor noi să crească atât de rapid. Pentru început, deficitul de semiconductori continuă să aibă un impact asupra industriei auto prin reduceri de producție.
În plus, costurile materiilor prime au crescut și mai mult în ultimele săptămâni după războiul din Ucraina, în special prețurile oțelului, aluminiului și nichelului.
Prețul aluminiului a urcat de la 2.554 de dolari pe tonă în noiembrie la aproape 3.500 de dolari, iar pentru nichel de la 17.750 de dolari la 26.000 de dolari pe tonă.
Șeful Stellantis a remarcat că, deși compania are planuri semnificative pentru vehicule electrice, acestea vor continua să coste mai mult decât modelele echivalente alimentate cu combustibil pe termen scurt și mediu.
Tavares recunoaște că nu pot fi transferate aceste creșteri consumatorilor, menționând că „clasa de mijloc nu ar putea cumpăra mașini noi”, dacă ar face acest lucru. De aceea, Stellantis trebuie să găsească noi modalități de reducere a costurilor.
Un domeniu în care Stellantis încearcă să economisească bani este marketingul și sistemul de distribuție. Tavares a spus că sistemul de marketing și distribuție reprezintă aproximativ 30% din prețul unui vehicul nou.