Criza semiconductorilor: Volkswagen vinde un model cu capac de plastic în loc de radio
Criza semiconductorilor afectează din ce în ce mai mulți producători și o face din ce în ce mai profund. Volkswagen vinde un model cu un capac de plastic în loc de radio sau sistem de navigație, o măsură fără precedent.
Imaginea unui bord de mașină cu un spațiu de depozitare în locul unității radio era una familiară cu 20 de ani în urmă. Între timp, chiar și cele mai simple modele ofere o unitate multimedia cu ecran LCD, iar suportul Android Auto și Apple CarPlay nu mai este ceva exotic nici chiar în clasa mini. Dar acest lucru nu este garantat, iar actuala criză a semiconductorilor îi determină pe producătorii de mașini să devină creativi pentru a putea vinde mașini în condițiile penuriei de componente electronice.
Chiar dacă pare de neconceput pentru un producător care a atins un nivel tehnologic avansat, Volkswagen a luat măsura de a comercializa un model popular fără unitate multimedia și chiar fără un radio de bază. În locul acestuia, Volkswagen Fox, un model de clasă mini foarte popular pe piețele din America de Sud, are în echiparea de bază un capac de plastic negru care maschează locul în care ar fi trebuit să fie unitatea de control radio.
Volkswagen vinde un model cu capac de plastic în loc de radio. Care este motivul
Măsura are ca scop păstrarea prețioaselor componente electronice pentru modelele cu marjă de profit mai mare. Volkswagen Fox este un model vechi, care urmează să fie retras oricum din gama producătorului german. Acesta este realizat pe platforma PQ24, folosită încă din anii ’90, inclusiv pentru prima generație a Skoda Fabia.
Clienții care vor achiziționa Volkswagen Fox fără unitate radio vor plăti mai puțin pe mașină. Volkswagen do Brasil a anunțat reducerea prețului de bază la 61.690 de reali (circa 10.000 de euro). Dealerii Volkswagen le recomandă montarea unei unități radio aftermarket, mai ales că Fox este preechipat cu conectori și difuzoare care permit acest lucru.
Pentru producătorii de automobile, problema semiconductorilor se dovedeşte a fi colosală. Mulţi producători au apelat la diverse strategii pentru a putea susține producția în condițiile crizei unor componente esențiale în orice automobil modern. Una dintre ele este păstrarea componentelor electronice pentru cele mai vândute modele și pentru cele cu cea mai mare marjă de profit. Este unul dintre motivele pentru care uzina Ford de la Craiova, care produce modelul Puma, nu pare afectată de penuria de chipuri.
sursa: Motor1.com