Criza semiconductorilor: Dacia oprește producția pentru cinci zile în luna septembrie

Autor: Cristian Agatie 01 sept. 2021 Știri auto

Criza semiconductorilor afectează industria auto românească: Dacia oprește producția pentru cinci zile în luna septembrie din cauza penuriei de componente electronice.

Intră în Galeria FOTO

Constructorii auto se confruntă deja de mai bine de un an cu o criză acută de componente electronice, iar industria auto din România nu face excepție. Dacia a anunțat noi întreruperi în activitatea uzinei de la Mioveni în luna septembrie. Nu este singurul producător afectat – producătorii de componente electronice au dificultăți în a onora comenzile din cauza pandemiei, dar și a cererii crescute din partea electronicelor de consum.

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni va fi întreruptă în zilele 2, 3, 6, 7 și 10 septembrie“, a anunțat Departamentul de comunicare al Dacia.

Este un anunț standard, pe care reprezentanții uzinei Dacia l-au făcut și în luna iulie, singura diferență fiind datele de întrerupere a producției. În luna iulie, acestea au fost pe 26, 27 și 28 iulie, dar întreruperi ale activității uzinei de la Mioveni au mai fost în lunile februarie (de două ori), martie, și aprilie, pentru câteva zile, tot din cauza crizei de semiconductori la nivel global.

Criza semiconductorilor: Dacia oprește din nou producția. Care este cauza?

Sectorul auto a avut cel mai mult de suferit anul acesta din cauza problemelor cu aprovizionarea cu semiconductori. Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinații de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri.

În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condițiile în care oamenii au fost obligați să stea în acasă, ceea ce a condus la creșterea vânzărilor de laptopuri și console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice.

Problemele Dacia taie elanul mărcii românești, într-un moment în care Sandero a devenit cel mai cumpărat model în Uniunea Europeană, iar la Mioveni a intrat în fabricație noua generație a modelului Duster. Jogger, cel mai nou model Dacia, care va fi prezentat pe 3 septembrie, va fi produs în uzina din Maroc, dar asta nu înseamnă că va fi ferit de problemele penuriei de componente electronice.

Dacia nu este singurul producător auto care suferă din cauza crizei semiconductorilor. Grupul Volkswagen este printre cele mai afectate, dar nici mărcile din grupul Stellantis nu o duc mai bine. În Alianța Renault Nissan, Renault a anunțat, de asemenea, întreruperi majore ale producției la fabricile sale din Spania.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide