Chiar dacă vânzările maşinilor Renault au fost afectate serios de criză, la fel cum s-a întâmplat cu mai toţi producătorii generalişti, proiectul maşinilor low-cost, al cărui vârf de lance este Loganul, împreună cu modelele derivate din el, a profitat de situaţia economică precară. Până acum.
Cei de la Renault şi-au impus pentru 2012 un obiectiv ambiţios: vânzarea a nu mai puţin de 1 milion de maşini low cost, în principal Logan şi Sandero. Nu este vorba doar despre modelele cu sigla Dacia (vândute în Europa şi pe unele pieţe din Africa), ci şi de cele vândute cu sigla Renault, cele mai multe în America de Sud şi Rusia.
În ecuaţie intră şi modelele care utilizează platforma tehnică a Loganului, fiind produse din parteneri din alte ţări – este cazul lui Tendar 90, care nu e altceva decât Logan-ul produs în Iran de partenerul Saipa.
Din păcate pentru francezi, restricţiile impuse Iranului de comunitatea internaţională afectează destul de mult planurile Renault, compania franceză fiind nevoită să-şi restrângă drastic activitatea într-o ţară care promitea un boom al vânzărilor de maşini precum Loganul.
Pe de altă parte, chiar dacă Sandero şi Duster au un bun succes în Europa Occidentală, criza auto de pe Bătrânul Continent îşi spune cuvântul. Vânzările de maşini low cost Dacia au o cotă de piaţă în creştere, dar acest lucru nu e datorat cifrelor de vânzări, ci scăderii drastice a pieţei auto.
Există, însă, şi o parte pozitivă a lucrurilor: conform declaraţiilor unui oficial Renault, într-un interviu acordat ziarului Les Echos, la finalul lui 2012 se preconizează că targetul de un milion de maşini low-cost va fi ratat cu maximum 5%. Ceea ce înseamnă în jur de 950.000 de unităţi, în creştere faţă de 2011, când Renault a vândut 813.000 de maşini low-cost.