Criza componentelor electronice lovește dur industria auto românească. Dacia a anunțat 3 zile fără producție, care se adaugă altor întreruperi din acest an, toate datorate penuriei de semiconductori.
Constructorii auto sunt tot mai afectați de lipsa componentelor electronice la nivel european. Dacia a anunțat că a întrerupt timp de trei zile producția de la Mioveni din această cauză.
„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă în zilele 26, 27 și 28 iulie”, arată reprezentanții companiei, într-un mesaj transmis Economedia.
Uzina Dacia a avut opt zile de şomaj tehnic în luna aprilie, după ce în februarie şi martie avusese cinci zile fără producţie, tot din cauza lipsei componentelor electrice. Uzina Dacia a pierdut atunci producţia a 16.900 de maşini sau peste 250 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.
De partea cealaltă, Ford Craiova a revenit la o producţie de trei schimburi pe zi în luna iulie, după o perioadă în care a avut producţia limitată la două schimburi, dar şi zile fără producţie, tot din cauza crizei microcipurilor. Uzina Ford de la Craiova este, alături de cea din Köln, cel mai puţin afectată de criza semiconductorilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului american au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021. Ford Craiova a avut doar șase zile de pauză a producției anul acesta. Decizia a fost luată de Ford astfel încât constructorul să protejeze modelele cele mai bine vândute, Puma şi Fiesta.
Asociaţia Constructorilor Auto din Germania, VDA, se aşteaptă ca industria auto să fie în continuare afectată atât pe termen scurt cât şi mediu. În plus, se aşteptă ca Germania să producă numai 3,6 milioane de maşini în 2021, cu 400.000 mai puţine decât estimările anterioare din cauza adâncirii crizei. Şi BMW opreşte producţia temporar la uzina din Regensburg săptămâna aceasta, urmată de o vacanţă, iar reluarea este programată din data de 9 august.
Cele două fabrici auto din România, Dacia Mioveni şi Ford Craiova, au produs în primele şase luni din 2021 un volum de 236.663 autoturisme, în creştere cu 26% faţă de perioada similară din 2020, când producţia s-a redus cu 29% pe fondul restricţiilor impuse de pandemie.