Criza chipurilor nu afectează producția Ford la Craiova. Care este motivul
Criza componentelor electronice afectează numeroși producători auto, printre care și Dacia. Producătorul român a anunțat trei zile de întrerupere a producției pentru a face față situației. Pe de altă parte, criza chipurilor nu afectează producția Ford la Craiova, după cum declară oficialii mărcii.
Uzina Dacia din Mioveni și-a întrerupt deja de trei ori activitatea în luna februarie, din cauza crizei de semiconductori la nivel global. Situația afectează 50%-60% din activitatea de producție și aproximativ 8.000 de lucrători. Următoarea întrerupere a producției la Dacia este programată pentru data de 12 februarie.
Dacia nu este singurul producător auto afectat de criza chipurilor electronice, problema fiind resimțită de toți marii producători. Ford se află printre aceștia, alături de Volkswagen, Renault, Subaru, Toyota, Nissan și mărcile grupului Stellantis. Cu toate acestea, criza semiconductorilor nu a reușit să perturbe producția uzinei de la Craiova, care este aprovizionată corespunzător cu componente electronice vitale. Motivul este unul simplu, după cum declară reprezentanții Ford România pentru ZF.ro.
Criza chipurilor nu afectează producția Ford la Craiova. Puma este mult prea important
„Producția de vehicule de la fabrica Ford Craiova nu este afectată în acest moment de lipsa semiconductorilor. Strategia Ford cu privire la acest subiect este aceea de a prioritiza producția vehiculelor-cheie, folosind în mod optim volumele alocate de semiconductori. Sunt mai mulți factori care sunt luați în considerare, inclusiv cererea de piață existentă pentru fiecare model în parte și/sau contribuția fiecărui vehicul cu privire la angajamentele noastre legate de eficientizarea consumului de carburant“, au spus oficialii Ford România.
Criza semiconductorilor a fost resimțită încă de la finalul anului trecut de mărcile din grupul Volkswagen, dar s-a extins treptat la întreaga industrie auto. Cauza are legătură cu pandemia de coronavirus, dar și cu schimbarea obiceiurilor de consum ale oamenilor. Producția de automobile a scăzut semnificativ în 2020, iar producătorii auto au evitat să-și facă stocuri de componente electronice pe fondul incertitudinilor din piață.
Confruntați cu o scădere a cererii din partea producătorilor auto, furnizorii de componente electronice și-au reorientat producția în pandemie către electronicele de larg consum. În condițiile în care piața auto și-a revenit în ultimele luni, iar producția de mașini a crescut semnificativ, piața de componente electronice nu reușește să facă față cererii crescute. Producătorii auto sunt nevoiți astfel să-și ajusteze producția din primul trimestru al anului pentru a face față la penuria de componente electronice.