Criza auto afectează vânzările de maşini de lux

Autor: Oraan Mărculescu 22 feb. 2009 Știri auto
Criza auto afectează vânzările de maşini de lux

Dacă în cazul altor recesiuni cei bogaţi nu au avut de suferit, se pare că, de această dată, criza economică loveşte din plin în majoritatea clienţilor de maşini de lux.

Explicaţia rezidă din faptul că, în acest lanţ de piese de domino, cei care lucrează în domeniile bancar şi imobiliar sunt foarte afectaţi de recesiune. Astfel, cei mai mulţi dintre agenţi, brokeri, bancheri sau consultanţi este de aşteptat ca, în acest an, să iasă de pe lista dealerilor de maşini de lux, orientându-se spre modele mai accesibile.

Un exemplu bun este comparaţia între Mercedes Clasa S şi Mercedes Clasa E: al doilea model, deşi este într-un segment inferior faţă de S-Class, este mai nou şi oferă, la bani mai puţini, aproape aceleaşi dotări de lux şi confort. Pe de altă parte, japonezii propun deja Lexus HS250h, un model hibrid de sine stătător, mult mai ieftin decât limuzinele de categorie superioară Lexus GS 450h sau Lexus LS 600h.

Nici domeniul maşinilor sport sau al suvurilor de lux nu va fi ocolit de recesiune, piaţa americană fiind de aşteptat să se orienteze foarte rapid spre maşini eficiente din punct de vedere al costurilor şi consumului.

Probabil recenta situaţie întâlnită în Dubai, cu abandonarea a circa 3.000 de maşini în preajma aeroportului, a fost unul dintre semnele clare ale începutului declinului segmentului auto de lux.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide