Crezi că vinzi, dar ştii că vinzi?! Urmează paşii ăştia că altfel o vinzi la anu’

Autor: Alexandru Banu 18 nov. 2016 Știri auto
Crezi că vinzi, dar ştii că vinzi?! Urmează paşii ăştia că altfel o vinzi la anu’

Le iubim ca pe ochii din cap, ne sunt aproape, ne ataşăm de ele. Vine însă o vreme când ori ne mănâncă prea mulţi bani ori sunt depăşite. Şi nu e vorba despre iubitele noastre, ci despre maşini. Deşi credem că le punem pe site şi “gata, e ca şi vândută”, nu este asta totul. Ca să luăm cât mai mulţi bani pe ele şi să le vindem cât mai repede, avem nevoie de instrucţiuni.

1.    Du-o la doctor, vezi ce are, repar-o ca să nu dai ţeapă cuiva. Nici ţie nu ţi-ar conveni s-o cumperi de la cineva, apoi să înlocuieşti ambreiajul după 2 luni. Mai ales că poţi avea neplăcerea să ţi se strice ceva chiar când o testează clientul. Chiar dacă ai defecţiuni minore (un bec, de exemplu) – va fi un motiv suficient pentru client ca să speculeze că nu ai avut grijă de maşină şi să ceara discount mai mare decât e cazul.

2.    Spal-o lună. E dovada că ai îngrijit-o tot timpul. Şi mereu un lucru îngrijit ne va atrage mai mult decât o cocină. Exterior – interior, tapiţerie, covoraşe, aspiră cojile de seminţe şi îndepărtează petele de ketchup. Plus fă-i o odorizare ca să nu miroasă a bodegă.

3.    Fă-i poze ca lumea. Bine-expuse, adică să nu fie arse. Du-o într-un decor frumos în care să contrasteze cu fundalul. Fă poze detaliate şi neapărat lustruieşte-o înainte. Dacă ştii şi un pic de Photoshop ca să mai reglezi nivelurile de lumină şi de culoare, eşti artist.

4.    Intră pe site-urile pe care se vând maşini şi compară anul de fabricaţie, kilometrii pe care îi ai, motorizarea şi dotările cu ce ai tu. Aşa judeci corect preţul pe care îl ceri. Nu te arunca şi nici nu te poziţiona mai jos. Trebuie să fii “acolo” cu preţul şi să-ţi fixezi mereu o marjă de discount. Nu există client pe lume care să dea fix cât ceri.

5.    Uită-te pe site-uri la anunţurile listate primele şi formulează-l pe al tău în aceiaşi parametri. Respectă formula magică indicată de site. Te ajută să-ţi apară şi în Google când oamenii caută să cumpere anumite maşini.

6.    Cere ajutor pe forum-uri. Oamenii de acolo sunt cei mai ancoraţi în piaţă.

7.    Nu uita să le spui prietenilor că vinzi maşina. Au şi ei la rândul lor prieteni şamd. Aşa se împrăştie vestea şi-ţi creşti şansele de vânzare rapidă. Prietenul la vânzare se cunoaşte. Dacă-ţi cere comision, scoate-l din lista de prieteni. De peste tot.

8.    Caută pe net ce fel de ţepe se dau la vânzare-cumpărare, nu care cumva să fii printre ţepuiţi. Caută şi ce acte trebuie să faci şi ordinea în care le faci. Nu vrei poliţii pe la uşa ta şi nici să plăteşti impozit pentru o maşină pe care ai vândut-o.

9.    Fii sincer cu cumpărătorul. Nu-l minţi dacă ştii că maşina are anumite hibe. Spune-i din start dacă i se tot strică periodic nişte lucruri.

10.  Detaşează-te emoţional. Psihic nu vei fi pregătit s-o vinzi şi nu-ţi vei convinge clientul că trebuie să o cumpere. Cel mai bine e să taci cât mai mult şi să nu vobească gura fără tine. Nu trebuie să te împrieteneşti cu cumpărătorul. Trebuie să fii un agent de vânzări care încearcă să vândă cea mai bună ofertă de pe piaţă: maşina lui.

 

Acum, dacă ştii ce trebuie să faci când îţi vinzi maşina, reciteşte “de la dreapta la stânga” şi o să-ţi dai seama la ce să fii atent când cumperi o maşină.

 

 

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide