De la începutul anului 2007 au fost descoperite 73 de maşini furate faţă de 42 în primele luni din 2006, peste 40% fiind depistate la frontiera de est a ţării. Pe aici, traficanţii încercau să scoată din ţară autovehiculele declarate furate ulterior intrării acestora în România. S-a constatat că, o dată cu aderarea României la UE, a crescut numărul autoturismelor furate, neînmatriculate, cu documente ori numere de înmatriculare false.
Frontiera din vest este considerată principala poartă de intrare a autovehiculelor reclamate ca furate, infractorii bazându-se pe simplificarea controlului la frontiere. Frontiera de est este utilizată pentru scoaterea autovehiculelor furate către statele CSI, folosindu-se metodele clasice de falsificare a seriilor de caroserie sau a documentelor ce însoţesc autovehiculele.
Dintre metodele cele mai utilizate enumerăm:
– “frauda la asigurări” – reţeaua “fură” cu sprijinul proprietarului care, ulterior, pe lângă banii primiţi de la reţea, fraudează societatea de asigurări care îi acoperă dauna;
– “furtul la comandă” – coruperea funcţionarilor cu sume mari de bani pentru control la frontieră, omologare si înmatriculare;
– “frauda la firmele de închirieri” – vehiculele închiriate sunt “indigenizate” cu ajutorul unor documente false şi vândute în altă ţară;
– “reabilitarea radierii” – substituirea vehiculelor avariate grav şi punerea în circulaţie cu documente şi numere de înmatriculare a unor autovehicule furate;
– “eludarea taxelor” – autovehiculele sunt introduse în ţară în regim de admitere temporară, iar prin falsificarea documentaţiei vamale sunt înmatriculate fără a se plăti taxe şi impozite;
– “furtul în dauna societăţilor de leasing” – autovehiculele sunt achiziţionate în leasing, iar după plata primelor doua trei rate sunt scoase din ţară şi vândute.