Popularitatea producătorilor chinezi continuă să crească printre clienții europeni. În luna iunie a acestui an, 11% dintre mașinile electrice vândute în UE au fost de la producători chinezi.
Producătorii chinezi încep să câștige tot mai mult teren, iar acest lucru se reflectă în cota de piața pe care o arată noile informații oferite de Dataforce. Potrivit The Guardian, 11% dintre mașinile electrice înmatriculate în Europa provin de la producători chinezi.
Producătorii auto chinezi și-au asigurat o cotă de 11% din piața europeană de vehicule electrice în luna iunie a acestui an, în timp ce cumpărătorii s-au grăbit să evite tarifele UE pentru vehiculele electrice importate, care au intrat în vigoare la începutul lunii iulie.
Cifrele furnizate de Dataforce, care includ și Marea Britanie, arată că aproximativ 23.000 de vehicule electrice au fost înmatriculate în iunie, în creștere cu 72% față de luna precedentă, dat fiind faptul că oamenii au vrut să evite taxele ce aveau să intre în vigoare.
SAIC, compania care deține MG, a fost responsabil pentru cel mai mare salt, dar 40% din importuri au fost înregistrate de dealeri și nu de șoferi înșiși, un alt semn al cursei împotriva tarifelor aplicate de Uniunea Europeană pentru mașinile electrice produse în China.
Producătorul de mașini electrice a vândut puțin sub 13.400 de mașini în iunie, în timp ce rivalul său, BYD, a avut vânzări totale de puțin sub 4.000 de unități.
SAIC este supus celui mai mare tarif impus de UE, care se ridică la 38%, în comparație cu mașinile BYD, cărora li s-a impus o taxă de 17% începând cu 5 iulie 2024. Decizia vine ca parte a acțiunii UE de a crea condiții echitabile cu proprii producători de automobile.
Cele mai mari piețe pentru vehiculele electrice chinezești din Europa sunt Germania, Regatul Unit și Franța, urmate de Norvegia, Belgia și Italia.