Coșmarul șoferilor de pe Centura București se apropie de sfârșit
Coșmarul șoferilor de pe Centura București se apropie de sfârșit, odată cu finalizarea mai multor lucrări de infrastructură. Cel mai important este pasajul de la Mogoșoaia, care va fi deschis circulației în toamna acestui an, cu șase luni mai devreme decât era prevăzut.
Centura Bucureștiului are numeroase sectoare în care șoferii au de așteptat în trafic vreme îndelungată. Șantierele existente pentru modernizarea anumitor tronsoane și construirea pasajelor fragmentează traficul, iar nervii cresc exponențial. Din octombrie, însă, ministrul Transporturilor promite că situația se va îmbunătăți sesizabil, odată cu inaugurarea pasajului Mogoșoaia. Tot atunci se va termina și asfaltarea porțiunii dintre Mogoșoaia și Otopeni, dar și lucrările la giratoriul modern de la Otopeni.
„(…) încheierea lucrărilor la Pasajul de la Mogoșoaia (se va face – n.r.) înainte de termen, adică în octombrie. Tot atunci se vor termina atât asfaltările din vecinătate de pe șoseaua de centură, cât și amenajarea turbogirației de la intersecția Centurii cu Strada Gării Otopeni. Traficul de coșmar din zonă va fi ameliorat, odată cu finalizarea acestor proiecte. Stadiul fizic al lucrărilor la pasaj este de 65%, iar pe șantier tocmai ce a început să fie așternut asfaltul. Cum vremea se anunță frumoasă în continuare, această etapă nu ar trebui să ridice probleme”, anunță Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.
Coșmarul șoferilor de pe Centura București se apropie de sfârșit. Care este stadiul lucrărilor
Tot la începutul lunii octombrie, spun șefii de la Drumuri, va fi gata și reconfigurarea sensului giratoriu provizoriu de la Otopeni. S-a optat pentru un sistem modern de tip „turbogiraţie”. Sensul giratoriu actual, amplasat la coborârea de pe pasajul Otopeni, pe direcţia spre Tunari, a fost realizat provizoriu, acum 5 ani, din balize de plastic. El permite practic șoferilor care merg pe relaţia Mogoşoaia – Otopeni – Tunari să întoarcă, dar aici se formează cozi mari din cauza carosabilului îngust.
„S-a considerat că o turbogirație cu o bandă dedicată unică va fluidiza mult mai mult traficul care vine dinspre DN1 și se duce spre zona Voluntari. Lucrările vor fi finalizate la 1 octombrie. Valoarea lucrărilor este de 1,3 milioane de lei”, spune Cătălin Șomode, directorul DRDP București.
În prezent, pe centura Capitalei, cu o lungime de 72 de kilometri, sunt deschise numeroase șantiere pentru construirea de pasaje la Domnești, Olteniței, Berceni și Mogoșoaia și pentru modernizarea a zeci de kilometri de șosea. Singura bucată din actuala centură care nu fusese prinsă inițial în planurile de modernizare era tronsonul dintre Autostrada Soarelui și pasajul de la intersecția cu Șoseaua Olteniței. Recent, însă, șefii de la Drumuri au anunțat că și această bucată de șase kilometri va mai primi două benzi. În plus, vor fi îmbunătățite intersecțiile cu drumurile spre Glina, Popești-Leordeni și Splaiul Unirii.