Coreenii şi japonezii fac festival, Opel scapă turma germană, Fiat e mai mult fiatbilă decât fiabilă
O maşină nouă fără probleme în primii trei ani de exploatare îl poate determina pe client să meargă pe acelaşi brand la următoare cumpărare. Studiul JD Power (tradiţional în SUA) se face de 3 ani încoace şi în Germania. Rezultatul e un top al fiabilităţii maşinilor. În cercetare sunt măsurate problemele pe care le-au avut proprietarii cu maşinile în ultimele 12 luni de mers cu maşina. Toţi cei intervievaţi trebuie să aibă maşini de maximum 3 ani vechime, cumpărate cu 0 km. Sunt analizate 177 de simptome în 8 categorii – de la exterior până la cele mai mici detalii care ţin de dinamică, tehnologie şi confort.
Fiabilitatea mărcilor se stabileşte după o medie de probleme la 100 de maşini. Punctajul mai mic înseamnă un scor mai bun. Scorul mediu e 151 şi a crescut de la 127 în 2016. Asta înseamnă că oamenii sunt mai puţin satisfăcuţi de ceea ce cumpără. Motivele acestor creşteri nefericite sunt problemele cu motoarele şi cutiile pe care le au unele brand-uri. Dincolo de concluziile pe care le trageţi direct din clasament, e important să subliniem noi câteva. Uitaţi-vă la scorul mediu (cel de 151) şi unde sunt în top brand-urile premium. Sub acest scor. Printre mărcile care au punctate bine şi au şi primit premii în clasele lor sunt Opel (cu Adam şi Insignia), Hyundai cu i30, Kia cu Sportage, Mercedes cu E Klasse şi Toyota cu Yaris.