Coreea de Sud a amendat brandurile Audi, Mercedes-Benz și BMW din cauza faptului că aceștia ar fi manipulat emisiile mașinilor pe motorină.
Coreea de Sud a anunțat că va amenda Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW și Audi prin intermediul autorității sale de reglementare antitrust pentru coliziuni pentru a manipula emisiile poluante ale mașinilor diesel din țară. Organizația administrativă centrală la nivel ministerial va impune o amendă combinată de 42,3 miliarde de woni (aproximativ 30 de milioane de euro).
Potrivit Automotive News, Comisia de comerț echitabil din Coreea (KFTC) a amendat Mercedes-Benz cu 20,7 miliarde de woni, BMW cu 15,7 miliarde de woni și Audi cu 6 miliarde de woni. Volkswagen nu a primit o amendă financiară, deoarece nu a câștigat venituri relevante pentru această problemă.
Anul trecut, Mercedes și unitatea sa coreeană au fost amendate cu 20,2 miliarde de woni pentru publicitate falsă legată de emisiile vehiculelor de pasageri echipate cu motoare diesel.
Mercedes-Benz a declarat pentru Reuters că „nu va trebui să plătească nicio amendă”, citând un eșantion similar al Comisiei Europene care a avut același rezultat. De asemenea, producătorul auto a confirmat că a cooperat pe deplin cu KFTC, care formulează și administrează politicile de concurență și deliberează, decide și gestionează cazurile antitrust din Coreea de Sud.
„Cazul se referea la același set de fapte care a făcut obiectul procedurilor Comisiei Europene și în care Mercedes-Benz a acționat în calitate de solicitant de clemență și nu a trebuit să plătească o amendă”, a declarat un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz într-un comunicat. „În niciun moment nu au făcut parte din investigație acordurile sau schimbul de informații privind prețurile, volumele sau împărțirea pieței”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
În 2021, Comisia Europeană a amendat companiile Volkswagen și BMW cu un total de 875 de milioane de euro pentru o înțelegere legată de reducerea utilizării tehnologiilor de curățare a emisiilor pe care le-au dezvoltat. Mercedes-Benz făcea parte această înțelegere, dar compania nu a fost amendată după ce și-a dezvăluit fapta.