Coreea de nord şi scandalul Volvo
De două ori pe an, începând cu 1974 şi până azi, guvernul suedez îi cere în mod oficial Coreii de Nord să-şi achite datoriile legate de achiziţia a 1.000 de unităţi din sedanul Volvo 144.
În timp ce guvernul suedez se chinuie în continuare să recupereze cele 280 milioane de euro ce-i sunt datorate de Coreea de Nord din 1974, unele companii străine nu se lasă intimidate de sancţiuni şi caută în continuare oportunităţi în această ţară, scrie Deutsche Welle, sitat de Ziarul Financiar.
De două ori pe an, în fiecare an începând cu 1974, guvernul suedez cere în mod oficial Coreii de Nord să-şi achite datoriile legate de achiziţia a 1.000 de unităţi din sedanul Volvo 144. Iar de fiecare dată cererea ţării este ignorată de autorităţile de la Phenian.
Valoarea iniţială a tranzacţiei a fost de 600 milioane de coroane (62,02 milioane de euro la cursul actual), însă aceasta a crescut în ultimii 43 de ani la 2,7 miliarde de coroane (280 milioane de euro) odată cu creşterea sumelor din contul dobânzilor. Coreea de Nord nu are, probabil, nicio intenţie să-şi onoreze vreodată datoria, deşi un purtător de cuvânt al producătorului auto arată că acesta a avut norocul de a se proteja contra riscurilor comerciale.
„Volvo Cars a asigurat tranzacţia prin intermediul agenţiei suedeze EKN, iar din acest motiv Volvo nu a avut de suferit când Coreea nu şi-a onorat datoria“, spune Per-Ake Froberg, purtător de cuvânt al companiei.