Controverse la CNA cu privire la o reclamă la Skoda

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a primit o reclamaţie în urma difuzării unui spot publicitar Skoda, potrivit căreia clipul „încalcă grav” dispoziţiile Legii nr.158/2008, privind publicitatea înşelătoare.

Reclamaţia a fost făcută de un alt importator, care a considerat că reclamele concurentului său sunt înşelătoare, cu următoarea argumentaţie.

„(…) este prezentat vârful de gamă al mărcii, noul model «Skoda Octavia», iar mesajul audio şi video care însoţeşte prezentarea anunţă «modele Skoda începând de la 4480 euro+TVA». Preţul respectiv este preţul de pornire, pentru cel mai ieftin model Skoda, «Skoda Citigo», preţul pentru modelul Octavia (fără TVA), prin Programul de Stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, porneşte de la 9942 euro (conform celor publicate pe site-ul www.skoda.ro). Este evident un mesaj înşelător, care induce în eroare consumatorii şi creează o situaţie dezavantajoasă pentru ceilalţi concurenţi de pe piaţa auto din România, care înţeleg să respecte rigorile legislaţiei în domeniul publicităţii şi deciziile CNA în materie. În plus, Porsche România comunică în continuare, pentru campaniile publicitare destinate consumatorilor, persoane fizice, preţul fără TVA, încălcând din nou Deciziile CNA”, se arată în reclamaţia transmisă în CNA.

Reacţia Porsche România, importatorul mărcii Skoda în România, nu a întârziat să apară: „Decizia CNA nu a interzis spotul publicitar, ci a recomandat revizuirea spotului respectiv în termen de cinci zile, pentru a fi se referi strict la produsul descris sau promovat. Campania noastră s-a terminat între timp, aşadar spotul publicitar nu va mai fi difuzat.”

Spotul TV menţiona la final că e vorba de modelele Skoda şi, într-un asterix, modelul şi motorizarea la care făcea referire preţul de pornire (Citigo 1.0 MPI 60CP).

Mai multe informatii pe www.mediafax.ro