Cei de la Renault s-au lăudat că uzinele unde se produc modelele
Logan şi Sandero au un grad foarte scăzut de robotizare, pentru a
permite crearea cât mai multor locuri de muncă. Asta însemnând că
şi controlul tehnic este realizat tot de oameni.
Însă erorile umane este clar pentru toată lumea că sunt mai
multe decât erorile roboţilor. Aşa încât nu e de mirare că, la
controlul tehnic al maşinilor care ies de pe linia de fabricaţie,
este nevoie de multe ajustări. În acest caz, ajustări ale
portierelor, pentru a se închide cât mai ermetic – nu aţi vrea să
intre apa în Sandero, cum se întâmpla cu Dacia Nova, nu?
Ei bine, în exemplul de faţă, poate părea că un muncitor rus
aplică nişte mijloace mai apropiate de K1 decât de metodele
inginereşti. De fapt, situaţia este foarte normală, deşi, la prima
vedere, poate părea hilară, dacă nu chiar de condamnat modul
relativ barbar prin care sunt reglate uşile acestui Sandero.
Iar normalitatea provine tocmai din faptul că vorbim de o maşină
ieftin de construit, fiind utilizate mijloace mai rudimentare chiar
şi în privinţa controlului final. Cu alte cuvinte, nu este neapărat
un caz izolat, acelaşi lucru întâmplându-se în orice uzină care
produce ieftin maşinile.
E adevărat, acest video poate fi un bun cal de bătaie pentru
detractorii Dacia. Care, probabil, vor face paralela cu modul în
care erau construite vechile Dacii…