Contract semnat pentru Autostrada Brașov-Făgărăș. Proiectul fusese abandonat timp de 10 ani
A fost semnat contractual pentru Autostrada Brașov-Făgăraș, anunță ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Investiția fusese abandonată de peste 10 ani.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat un contract cu proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic de detaliu pentru viitoarea autostradă Brașov-Făgăraș. Este vorba despre Asocierea Search Corporation – Protelco – Like Consulting – Mega Muhendislik Musavirlik AS. Va fi un segment al Autostrăzii A3 Transilvania.
Valoarea contractului este de 18.174.952,71 lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Segmentul de drum vizat se va întinde pe o distanță de 48 de kilometri. “Acest proiect zăcut uitat un deceniu”, amintește Cătălin Drulă.
Traseul începe cu un nod rutier, care reprezintă conexiunea dintre Codlea și autostrada Ploiești-Brașov. Acesta se încheie în apropiere de Făgăraș, printr-un nod de mare viteză care va face legătura cu autostrada Sibiu-Făgăraș. Proiectantul va asigura legătura cu autostrada Brașov-Bacău, în zona municipiului Brașov.
Când vom circula pe Autostrada Brașov-Făgăraș?
Contractul presupune și realizarea unor studii și analize de trafic, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice și hidraulice. Proprietarii de pe traseu vor fi identificați. Se vor identifica pe parcurs și utilitățile cu care se intersectează această rută. Înțelegerea include obținerea tuturor avizelor, acordurilor și autorizațiilor necesare.
Și Autostrada Brașov-Făgărăș va beneficia – promite ministrul Transporturilor – de o proiectare completă și complexă, la cheie. Drulă susține că, la finalizarea acestui contract, se va licita direct execuția lucrărilor. Astfel, își vor putea face apariția utilaje în teren încă din prima zi după încheierea contractului cu entitatea care va câștiga licitația. Procedura de licitație a fost lansată în primăvară.
Prima etapă, care include și Studiul de Fezabilitate, va dura aproximativ 25 de luni. Etapa a II-a, se va întinde pe o perioadă de 6 luni și cuprinde Proiectul Tehnic și Raportul financiar final. Etapa a III-a se va desfășura pe durata a 36 de luni. Aceasta presupune asistența tehnică acordată Beneficiarului pe durata execuției lucrărilor. Deci nu vom putea circula pe Autostrada Brașov-Făgărăș mai devreme de 2026.