Dacia a solicitat continuarea programului Rabla și în 2020. Producătorul român consideră că autoritățile trebuie să încurajeze achiziționarea de mașini noi, spunând că mașinile secpond-hand „nu aduc nimic și sunt poluante și nesigure”.
Programul Rabla este considerat de oficialii Dacia ca esențial în demersul de înnoire a parcului auto vechi și poluant, mai ales după ce renunțarea la taxa de poluare a dus la înmulțirea importurilor de mașini vechi, poluante. Programul Rabla, în mod special, are o influență pozitivă pentru producătorii locali de mașini, Dacia și Ford, după cum declară Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, cu prilejul unei întrevederi a patronatelor cu primul ministru Ludovic Orban.
Directorul Automobile Dacia a amintit că industria auto din România produce 14% din Produsul Intern Brut și 26% din exporturile României. „Pentru noi este foarte important să se pună presiune în favoarea mașinilor noi, care aduc bani la buget prin taxe. Mașinile vechi nu aduc nimic, sunt poluante şi nesigure. Vrem să continuați să protejați mașinile noi și avem nevoie de programul Rabla pentru încurajarea producției de mașini noi în România, dar și în beneficiul automobilelor noi de import”, a declarat Dridi.
O altă prioritate pentru Dacia o constituie infrastructura, în special construirea unei legături rapide spre granița de vest a țării. „Tot ce se va realiza pentru îmbunatățirea infrastructurii va fi un catalizator pentru întreaga economie, și cu siguranță pentru sectorul construcției de mașini”, a adăugat Christophe Dridi. Dacia solicită de mulți ani construirea unei autostrăzi care să lege Piteștiul de Sibiu, varianta actuală pe DN7 generând costuri nejustificate pentru producătorii de mașini care exportă spre vestul Europei.
Directorul Automobile Dacia i-a mai transmis prim-ministrului că industria auto din România are nevoie de compensare pentru a putea rămâne competitivă în Europa. „Cea de-a cincea prioritate este competitivitatea, care nu e o opțiune, pentru că suntem în Europa, iar unele costuri vor crește, asta e normal, dar avem nevoie, domnule prim-ministru, să compensăm, ca să rămânem competitivi”, i-a transmis directorul Automobile Dacia lui Ludovic Orban. Christophe Dridi nu a precizat ce fel de compensări are în vedere, dar este foarte posibil să se refere la punctele aduse în discuție anterior, stimularea cumpărării de mașini noi și proiectele de infrastructură.