Comisia Europeană a dispus ca fabricanţii auto să nu mai ceară
repararea modelelor doar în reţelele de service agreate, această
prevedere încălcând reglementările impuse de Consiliul
Concurenţei. Comisia
Europeană a mai descoperit că în ultimii ani cheltuielile cu
reparaţiile autovehiculelor au crescut semnificativ, o cauză putând
fi şi măsurile constructorilor de a îşi proteja partenerii de
afaceri prin limitarea concurenţei.
„Cred cu tărie
că noul cadru legislativ va aduce beneficii tangibile
populaţiei prin reducerea cheltuielilor cu reparaţiile şi
întreţinerea, care au o pondere importantă în cheltuielile
cerute de o maşină pe perioada duratei de folosinţă. Noul cadru
legal va diminua, de asemenea, cheltuielile de distribuţie,
înlăturând regulile restrictive”, a declarat vicepreşedintele CE şi
comisarul pentru Concurenţă, Joaquin Almunia, conform
MEDIAFAX.
Totuşi,
constructorii pot solicita ca reparaţiile acoperite de
garanţie să fie făcute doar în service-urile agreate.
Adică noua prevedere îi va obliga pe constructori să ofere ori
garanţie extinsă pentru cât mai multe componente pentru a îşi
proteja reţelele de asistenţă şi întreţinere, ori o să ne putem
repara maşinile fără a avea restricţii în a alege service-ul.
Aceste prevederi vor intra în vigoare din luna Iunie, dar se vor
putea întinde pe o perioadă de tranziţie de trei ani, pentru a
permite unităţilor în cauză să se adapteze.