Industria auto repornește motoarele. Constructori ca Volkswagen, Kia, Mercedes-Benz și-au anunțat deja intențiile de a-și redeschide uzinele din Europa. Și în România lucrurile se vor mișca în curând. Uzina Dacia de la Mioveni și uzina Ford de la Craiova vor relua activitatea luna aceasta.
DACIA
Angajații Dacia se întorc în fabrică pe 21 aprilie. Prima divizie care reia lucrul este cea de Mecanică și Șasiuri. Un număr restrâns de angajați, 250, va relua activitatea. Pe 4 mai, primesc undă verde și cei din cadrul Uzinei Vehicule. Dacia a pus lacătul la porțile uzinei din Mioveni pe 19 martie.
FORD
Centrul de producție de la Craiova își va redeschide porțile pe 4 mai. Peste 6.000 de angajați de la Ford au intrat în șomaj tehnic în data de 19 martie, iar planul era ca munca să fie reluată în parametri normali pe 5 aprilie, dar valul de îmbolnăviri din România forțează amânarea. În această perioadă, personalul primește 78% din salariu.
KIA
Kia a dat startul la uzina sa din Zilina, Slovacia. Centrul de producție fusese închis pe 23 martie. Acolo se produc hatchack-ul Ceed și derivatele lui, dar și SUV-ul Sportage. În vederea protejării angajaților, managerii centrului de producție au decis instalarea a două corturi la intrare. Muncitorii trec printr-un control medical înainte de a ajunge la postul de lucru.
VOLKSWAGEN
Încurajați de cifrele din Slovacia, și cei de la Volkswagen intenționează să reia producția la uzina lor din Trnava pe 13 aprilie. În Slovacia s-au raportat doar 534 de cazuri de coronavirus și doar două persoane și-au pierdut viața.
Și uzina de la Pamplona, Spania, a companiei germane, aflate în epicentrul pandemiei din zona iberică, pune la cale un plan de reluare a activității.
SKODA
Managerii Skoda pun la cale un plan de reluare a producției la uzina din Mlada Boleslav, Cehia, acolo unde se construiesc Karoq, Octavia, Fabia și Rapid. Peste jumătate de milion de vehicule ies annual pe porțile uzinei de acolo.
Pe lista producătorilor care intenționează să repornească motoarele luna aceasta sau luna viitoare își trec numele și Mercedes-Benz, Renault, Nissan, Toyota, Jaguar, Grupul PSA. Chiar Ferrari, cu sediul la Maranello, în regiunea cea mai afectată din Europa, Lombardia, va relua progresiv construcția de automobile.