Conectarea smartphone-ului la maşină va fi standardizată

Publicat: 28 03. 2011, 14:22

Din „tabăra” constructorilor de maşini fac parte, pentru moment,
Daimler, General Motors, Honda, Hyundai, Toyota şi
Volkswagen
, în timp ce, dintre marile companii din
domeniul telecomunicaţiilor, s-au înscris în acest „Car
Connectivity Consortium” LG, Samsung şi Nokia.

Până acum. Însă, în câteva săptămâni, este de aşteptat ca şi
alte branduri să se alăture acestui consorţiu, Alpine şi Panasonic
reprezentând, deocamdată, companiile din domeniul furnizării de
echipamente multimedia şi audio. Bineînţeles, nu puteau
lipsi companiile care dezvoltă software şi aplicaţii, cum ar fi
Apple şi Google.

Prin „Car Connectivity Consortium”, toate aceste firme
îşi propun crearea unei platforme standardizate
, care să
elimine diferenţele majore între diversele tipuri de conectivitate
şi dispozitive de la bordul maşinilor, astfel încât utilizatorilor
să le fie cât mai uşor să-şi folosească smartphone-urile la bordul
maşinii.

La bază stă, totuşi, ideea unei siguranţe mult mai mari
în timpul condusului, astfel încât atenţia să fie cât mai puţin
distrasă
de folosirea aplicaţiilor de pe telefoanele
mobile sau, mai nou, navigarea pe internet ori selectarea muzicii
favorite.

Accentul este pus pe folosirea sistemelor hands-free şi
pe uşurinţa înţelegerii şi utilizării comenzilor
. În
discuţie este şi concentrarea tuturor celor implicaţi pe
dezvoltarea şi îmbunătăţirea tehnologiilor de conectivitate prin
USB, WLAN sau Bluetooth, precum şi a dispozitivelor de încărcare a
bateriilor prin wireless.

Un efect important ar putea fi schimbarea decisivă a
domeniului sistemelor de navigaţie şi a sistemelor multimedia
convenţionale
. De exemplu, un sistem de navigaţie complex
sau un sistem audio performant costă chiar şi mii de euro, în timp
ce o aplicaţie GPS de pe un smartphone costă doar câteva zeci de
euro, iar integrarea unor displayuri gen iPad în maşină se cifrează
la doar câteva sute de euro.

Este clar că, mai devreme sau mai târziu, business-ul firmelor
din domeniul echipamentelor audio şi multimedia va suferi
modificări drastice, mai ales că, recent, un
studiu
american
a indicat că preţurile acestor
sisteme vor creşte
, din cauza creşterii preţurilor la
materialele din componenţa lor, în special aluminiul şi cuprul, dar
şi a efectului cutremurului din Japonia, mulţi furnizori de
subansamble electronice sistându-şi activitatea.