Conceptul SsangYong e-XIV, prezentat la Paris
Lansat sub formă de concept la Salonul Auto de la Paris 2012, hibridul e-XIV al sud-coreenilor de la SsangYong ar putea fi un concurent pentru Nissan Juke. Ca să clarificăm şi aspectul numelui, e-XIV vine de la Electric-Exciting User-Interface Vehicle, iar modelul crossover vine echipat cu un motor electric, unul termic şi cu un generator de 20 kW.
Motorul electric de 80 kW este conectat la o baterie Li-Ion de 16 kWh, care îi conferă o autonomie de 80 de km. Aceasta poate fi încărcată complet în 4 ore, iar cu opţiunea de încărcare rapidă, în 20 de minute. Auxiliar motorului electric, inginerii de la SsangYong au instalat un motor pe benzină de 1.000 cm3. După parcurgerea celor 80 km oferiţi de motorul electric, motorul termic este activat şi furnizează un plus de putere cu ajutorul generatorului de 20 kW, fapt care extinde autonomia lui e-XIV la 600 de km.
Ca aspect, e-XIV beneficiază de un design ce combină elemente specifice unui SUV cu elemente inspirate de coupe-urile sport, făcând din modelul coreean o prezenţă dinamică atât pe străzile oraşului cât şi în afara acestuia. Tot la exterior, se remarcă liniile simple şi plafonul acoperit cu un panou cu celule solare. Interiorul poate găzdui 4 persoane, aşezate confortabil în scaunele ergonomice ce pot fi poziţionate în funcţie de nevoile pasagerilor. Tot ce rămâne de văzut este dacă cei de la SsangYong vor hotărî să demareze producţia în serie pentru e-XIV şi daca da, ce preţ va avea hibridul.
CE PĂRERE AVEŢI, ARE SSANGYONG E-XIV STOFĂ PENTRU PIAŢA DIN EUROPA?