Conceptul HabaNiro reprezintă viziunea celor de la Kia asupra viitorului automobilelor electrice – FOTO
Kia Motors America (KMA) a dezvăluit viziunea sa asupra viitorului automobilelor electrice la salonul auto de la New York. Conceptul HabaNiro este un automobil 100% electric, cu tracţiune integrală, patru locuri şi o autonomie 100% electrică de peste 482 kilometri, mod de conducere autonom de nivel 5 şi uşi tip „fluture”.
Grila conceptului HabaNiro se aseamănă cu botul unui rechin, completat cu un spaţiu subţire plin de „dinţi” din aluminiu de culoare negru lucios, similar cu lamelele de răcire regăsite pe echipamentul electronic de ultimă generaţie.
Interiorul este accentuat de scaunele din faţă cu tapiţerie de tip bouclé, care par să plutească în interiorul cabinei spaţioase. Conceptul HabaNiro prezintă un sistem Head-Up Display (HUD) care se întinde pe toată lăţimea parbrizu, controlat de un panou de comandă acrilic concav care este un display touchscreen interactiv mare cu răspuns la lumina senzorială (Sensory Light Feedback (SLF)). Sistemul Technical Option Sharing Sistem (TOSS) permite utilizatorilor să gliseze şi să mute diferitele opţiuni ale display-ului HUD ca şi cum ar muta piesele de şah.
Detaliile conceptului cuprind dimensiuni precum o lungime: 4430 mm, o înălţime de 1600 mm şi un ampatament de 2830 mm.
Sistem de propulsie şi baterii este alcătuit din două motoare electrice faţă şi spate, precum şi o baterie cu o autonomie 100% electrică de +482 kilometri.
Ca şi dotări exterioare HabaNiro are o vopsea exterioară în trei straturi Snowdrift Pearl White, aripi laterale cu protecţie metalică de culoare gri închis, fantă de admisie a aerului de culoare Lava Red şi anvelope 265/50R20.
Dotările interioare cuprind sistem de navigaţie cu direcţii grafice augmentate, display video de 180° pentru vederea în spate în locul oglinzilor fizice tradiţionale, sistem video de divertisment pe întreg parbrizul cu sistem de sunet surround, 3D speed readout display, sistem Head-Up Display (HUD) care se întinde pe toată lăţimea frontală, controlat de un panou de comandă acrilic concav care este un display touchscreen interactiv
mare cu răspuns la lumina senzorială (Sensory Light Feedback (SLF)) o Tehnologia R.E.A.D. bazată pe inteligenţă artificială, şi nu în ultimul rând sistemul de urmărire vizuală – Eye Tracking System (ETS).