Conceptul DBX, de la Aston Martin, încearcă să ne transmită ceva…
Nu am putea spune în ce direcţie se îndreaptă industria auto (sau măcar segmentul GT-urilor) şi dacă, peste câţiva zeci de ani, toate maşinile vor arăta ca nişte pisici pregătite să facă fascinantul salt vertical – aceasta fiind, desigur, o aluzie nereuşită la garda la sol înaltă.
Să-i dăm cuvântul, mai întâi, lui Andy Palmer să explice acest concept Aston Martin, prezentat la Geneva 2015: „DBX Concept este o provocare în faţa status quo-ului din segmentul GT-urilor de lux. Prevede o lume, probabil una nu foarte departe de momentul actual, în care călătoriile într-un GT de lux nu vor ţine doar de stil şi de lux, ci şi de practicitate şi de responsabilitate faţă de mediu.”
DBX Concept nu este doar un Grand Tourer frumos, ci şi unul practic şi atent cu mediul înconjurător – două aspecte bifate cu grijă prin folosirea unui sistem de propulsie electric, ale cărui motoare (câte unul în fiecare roată) sunt alimentate de o baterie litiu-sulf.
Sună, într-adevăr, frumos şi – de ce nu? – realizabil. Însă întrebarea care ne frământă mai mult este una care priveşte viitorul mult mai apropiat: aceasta este direcţia de design Aston Martin, pe care o vom recunoaşte pe modelele următoare?
Să ne concentrăm un pic pe partea frontală, unde deja putem să găsim similitudini cu mai-terifiantul Vulcan. Hm. Faruri mici? Pe un Aston Martin? Ce zici de asta?