Citroen Oli este un concept care întruchipează dorința mărcii pentru mașini electrice, dar care să nu coste mult. Conceptul include o mulțime de tehnologii care se vor regăsi pe modelele viitoare.
Conceptul Citroen Oli nu prefigurează un nou model, ci mai mult o idee. Aceea de mobilitate electrică, dar la prețuri accesibile. La mijlocul anilor 1970, o mașină de familie cântărea aproximativ 800 kg, avea 3,7 m lungime și o lățime de 1,6 m. În prezent, aceste vehicule cântăresc peste 1.200 kg. Uneori chiar 2.500 kg și au cel puțin 4,3 m lungime și 1,8 m lățime. Cerințele legale și standardele de siguranță au contribuit parțial la această creștere. Dacă trend-ul continuă, iar vehiculele rămân parcate 95% din timp și 80% din călătorii sunt efectuate cu un singur ocupant, conflictul dintre nevoia de a proteja planeta și promisiunea unei mobilități durabile, electrificate, va fi greu de rezolvat.
Citroen consideră că este timpul să spună „destul” excesului și cheltuielilor. Producătorul francez vrea să se concentreze în schimb pe producția de vehicule inventive, mai ușoare, mai puțin complexe și cu adevărat accesibile.
Oli dezvăluie modul în care Citroën intenționează să facă față provocărilor mobilității de mâine. Compania regândește fiecare detaliu pentru a reduce resursele și materialele. Scopul este acela de a oferi vehicule la prețul potrivit și ușor de utilizat, cu o autonomie adecvată și versatilitate sporită.
„Oli este o platformă de lucru ce permite explorarea de idei ingenioase și pragmatice pentru producția viitoare”, explică
Laurence Hansen. „Este posibil ca aceste idei să nu se materializeze toate în același timp și nu în forma fizică propusă de oli,
dar inovația și creativitatea oferite de acesta vor inspira cu siguranță viitoarele modele Citroën,” afirmă Laurence Hansen, director produs și strategie Citroen.
Scopul conceptului Citroën Oli este de a inspira viitorul mobilității accesibile și durabile, precum și viitorul mărcii Citroen.
Sursa: Citroen