Portofino a fost o maşină concept dezvoltată pentru Lamborghini de Kevin Verduyn, unul dintre designerii cei mai de seamă de la Chrysler. Sedanul sport cu patru uşi a fost pentru prima oară prezentat la Frankfurt Auto Show din 1987.
În 1986, Kevin Verduyn a proiectat un model concept pentru Chrysler numit Navajo. Conceptul nu a trecut niciodată dincolo de stadiul de model de lut, dar atunci când Chrysler a achiziţionat Lamborghini, în 1987, design-ul lui Navajo a fost înviat şi cu unele trucuri destul de minore acesta s-a transformat în Portofino, scrie Motor1.com.
Stilul a fost optimizat pentru a pune mai bine în valoare legătura dintre cele două branduri, dar în ciuda acestui fapt Portofino nu este una dintre acele concepte Lamborghini care să impresioneze.
Maşina a fost construită în localitatea Coggiola din Torino, Italia, şi a trebuit să fie alungită cu 66 cm pentru a crea o cabină suficient de spaţioasă pentru a avea suficient loc pentru pasagerii din spate.
Portofino a fost proiectat în aşa fel încât toate cele patru uşi să se deschidă în sus, iar la interior a fost decorat cu piele în trei nuanţe diferite de albastru. Spaţiul dinăuntru permite conducătorului auto să regleze cu uşurinţă volanul, scaunul şi instrumentele din bord.
Putere lui Portofino venea de la un motor V8 de 3.5 litri, cei 255 de cai putere împingând maşina, prin intermediul cutie de viteze manuală cu cinci trepte, spre o viteză maximă de 240 de kilometri pe oră.
Ca o notă finală, legenda spune că celor de la Lamborghini nu le-a plăcut deloc design-ul conceptului, descriind Portofino ca fiind un „cartof mare”.