Biplane evocă într-un stil propriu epoca de aur a aviaţiei. În acceptul multora, motociclismul este o ramură mai accesibilă a aviaţiei aşa încât acest concept împrumută de la aeroplanele interbelice atât elemente de design, cât şi soluţii constructive.
Motorul V4 dispus longitudinal constituie principalul element constructiv întocmai ca la avioanele de vânătoare din cel de-al doilea război mondial, în vreme ce furca frontală, de tip Hossack, din fibră de carbon, imită carenajului aerodinamic al trenului de aterizare. Roata frontală este echipată cu două discuri perimetrale ca la Buell, iar etrierele sunt încorporate în braţele furcii. Carenajul integral evocă formele unui fuzelaj de avion, fără a transforma Biplane într-un trabuc pe două roţi, aşa cum se întâmpla în anii de glorie ai recordurilor de viteză. Biplane este doar un studiu de design, iar oficialii Suzuki Motor Co. au declarat că nu va exista un model de serie.
Al doilea concept, deşi mai inovator din punct de vedere tehnic, pare a avea ceva mai multe şanse de a deveni realitate. Încă de la începutul acestui an vă anunţam că Suzuki a încheiat un parteneriat cu Intelligent Energy (compania care a construit ENV, prima motocicletă echipată cu pilă de combustie), în vederea dezvoltării soluţiilor de propulsie alternativă. Primul rezultat al acestei colaborări este conceptul Crosscage.
Propulsat de un motor electric alimentat de la o pilă de combustie răcită cu aer şi de un pachet de acumulatori de litiu, Crosscage promite prestaţii onorabile în condiţiile unui impact minim asupra mediului. Propulsia alternativă a forţat designerii să găsească soluţii noi şi pentru construcţia ciclisticii. Cadrul în formă de "X" asigură un compromis între rigiditate, greutate şi spaţiu. Motorul amplasat chiar pe bascula monobraţ a eliminat transmisia clasică prin curea, lanţ sau cardan. Pentru un plus de avangardism, s-a folosit şi o suspensie telescopică monobraţ cu articulaţii de ghidare, soluţie cu un impact vizual puternic dar cu avantaje mai mult decât discutabile. Chair suntem curioşi să vedem cum s-ar comporta o astfel de suspensie pe perioadele de frânare dinaintea unui viraj.
Nu au fost comunicate date tehnice referitoare la puterea motorului, capacitatea acumulatorilor sau puterea pilei de combustie, dar acestea ar trebui să fie superioare performanţelor lui ENV. Vă remintim că motocicleta britanicilor folosea o pilă de 1 kW, un motor de 6 kW (8,1 CP) şi un set de patru acumulatori cu plumb. Cu o masă de numai 80 kg, ENV putea atinge un maxim de 80 km/h, iar autonomia ajungea la 160 km.
Alături de cele două concepte, Suzuki va expune şi gama de modele pentru 2008, printre care Hayabusa, primadona ofertei nipone şi B-king, conceptul care de mai bine de un an ne tot ameninţă că va deveni realitate.