Compania Ford Motor desființează nu mai puțin de 3.000 de locuri de muncă la nivel global

Autor: Mihai Morcovescu 27 aug. 2022 Știri auto
Compania Ford Motor desființează nu mai puțin de 3.000 de locuri de muncă la nivel global

Reprezentanții companiei Ford Motor au anunțat că în perioada imediat următoare vor fi desființate 3.000 de locuri de muncă la nivel global. Este vorba despre 2.000 de posturi salariate şi 1.000 de posturi contractuale. Mișcarea face parte din planul de restructurare „Ford+”. Cele mai multe dintre locurile de muncă sunt în America de Nord şi în India.

Producătorul din Dearborn și-a propus să recupereze terenul pierdut în fața celor de la Tesla pe piața vehiculelor electrice. Dar, pentru asta, este nevoie de o reorganizare, care presupune în primul rând concedieri. Motivul este acela că Ford are prea mulți angajați specializați în producția de mașini convenționale. În schimb, numărul celor cu pregătire în domeniul mașinilor cu emisii zero este mai mic.

În plus, este necesară un proces de simplificare a activității în anumite sectoare. Nu în ultimul rând, este necesară o redistribuire a resurselor existente, precum și o reducere drastică a costurilor.

Ford va investi circa 50 de miliarde de dolari în vehiculele electrice

„Eliminăm locuri de muncă, reorganizăm şi simplificăm funcţiile în întreaga afacere. Veţi afla mai multe detalii de la liderii voștri zonali în cursul acestei săptămâni”. Acesta este mesajul semnat de preşedintele executiv Bill Ford și de directorul general Jim Farley, care a fost transmis prin e-mail tuturor angajaților.

Ford nu este primul constructor care recurge la o astfel de măsură în 2022. Anterior, producătorii de mașini electrice Tesla și Rivian au desființat numeroase locuri de muncă în efortul de a eficientiza producția și de a reduce și costurile. La sfârşitul anului 2018, General Motors a eliminat 14.000 de locuri de muncă. Măsura s-a înscris în strategia de accelerare a tranziției către vehiculele electrice.

Asemenea gigantului Tesla, Ford intenționează să genereze mai multe venituri prin servicii care depind de software-ul digital şi de conectivitate. Marjele de profit înainte de impozitare ale celor de la Tesla le-au depăşit în acest an pe cele ale „ovalului albastru”.

Acest aspect i-a determinat pe șefii Ford să sublinieze necesitatea reducerii costurilor. În e-mailul transmis întregului personal, cei doi au precizat că structura de costuri a companiei „este necompetitivă comparativ cu cea a concurenţilor tradiţionali şi cu cea a noilor rivali”. De altfel, Ford a început să-şi separe operaţiunile ce vizează vehiculele electrice de cele ale modelelor cu motoare termice şi cele comerciale.

Cei de la Ford intenționează să investească circa 50 de miliarde de dolari în vehicule electrice până în 2026. În plus, și-a propus să producă anual două milioane de automobile cu emisii zero anual în următorii patru ani.

Sursa: Automotive News


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Ford


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide