Comisia Europeană acuză oficial: constructorii auto falsifică valorile consumului şi emisiilor!
Nu este o noutate faptul că discrepanţele între consumul oficial declarat de un constructor pentru modelele sale sunt foarte mari faţă de ceea ce obţin în realitate clienţii. Însă este pentru prima dată când autorităţile iau poziţie faţă de acest lucru.
Conform unui raport al Comisiei Europene, metodele actuale de testare şi omologare a consumului de carburant relevă valori cu cel puţin 10% mai reduse decât se obţin în condiţii reale de exploatare a maşinilor.
Practic, UE îi acuză în mod deschis pe constructori pentru utilizarea unor tertipuri, aşa încât valorile finale sunt foarte optimiste, dar şi legale. De exemplu, folosirea unor pneuri mai mici (pentru reducerea rezistenţei la rulare) sau utilizarea unei baterii încărcate complet.
În plus, pentru omologarea consumului constructorii folosesc o pistă din Spania, care oferă condiţii mult prea optimiste faţă de şoselele normale sau alte circuite din Europa. În plus, ciclurile de testare sunt mult prea diferite faţă de cele din viaţa reală, deci valorile consumului ies mult mai tentante.
Conform unei surse din cadrul UE, se lucrează intens la un regulament nou privind testarea şi omologarea consumului de carburant al maşinilor noi, obiectivul fiind ca, din 2016, să se poată controla mai precis nivelul consumului şi emisiilor unei maşini.
Deocamdată, estimările analiştilor cu privire la modificarea sistemului de testare al consumului maşinilor arată că, foarte curând, vom asista la creşteri semnificative ale preţurilor maşinilor noi, din cauza investiţiilor suplimentare în tehnologii care să limiteze şi mai mult consumul şi emisiile.
VOI CE CREDEŢI CĂ TREBUIE FĂCUT PENTRU O MĂSURARE CORECTĂ A CONSUMULUI?