Comisia Europeană a decis: Motorul pe benzină este istorie!
Comisia Europeană a anunțat un plan ambițios de reducerea emisiilor, care va trimite motorul pe benzină în istorie. Planurile UE vor schimba din temelii stilul de viață, dar și economia pe Vechiul Continent, potrivit unui raport Bloomberg.
Potrivit noului plan al Comisie Europene, producătorii auto vor fi nevoiți să accepte standarde mai dure privind poluarea, ceea ce va face ca mașinile cu motoare termice să dispară de pe șosele în viitorul apropiat. Pentru a realiza acest obiectiv, oficialii europeni sunt pregătiți să investească peste 350 de miliarde de euro în proiecte de reducere a poluării și infrastructură. Un efect secundar va fi acela că europenii vor fi nevoiți să consume mai puțină carne pentru ca obiectivele de mediu să poată fi îndeplinite.
Noua țintă a emisiilor este cu 55% mai mică decât nivelurile din 1990. Dacă planul va fi aprobat, companiile vor fi nevoite să suporte costuri record pentru reducerea poluării, inclusiv pentru clădiri eficiente energetic. Cu doar șase ani în urmă, obiectivul asumat de Uniunea Europeană prevedea reducerea emisiilor cu 40% față de nivelul din 1990.
Comisia Europeană trimite motorul pe benzină în istorie
„Atingerea unei ținte de reduceri a emisiilor cu 55% va fi o provocare semnificativă pentru investițiile europene în sectoarele industriilor, serviciilor, energiei și de transport. Însă, randamentul investițiilor de la îndeplinirea acestei provocări reprezintă nu mai puțin de abilitatea ca afacerile UE să fie competitive iar cetățenii noștri să prospere”, a precizat Comisia Europeană în documentul politic.
Potrivit documentului prezentat de Comisia Europeană, mașinile cu motoare cu combustie vor trebui să fie înlocuite gradual de către vehiculele cu zero emisii. Până în iunie 2021, UE va propune standarde mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon ale autoturismelor și vehiculelor comerciale, care vor trebui atinse până în 2030.
Analiza Comisiei pentru 2030 estimează o “reducere cu aproximativ 50% la emisiile de dioxid de carbon, per kilometru, pentru mașinile de pasageri, în comparație cu țintele din 2021”. În plus, proporția de energie regenerabilă în transport trebuie să crească la aproximativ 24% până în 2030, în comparație cu nivelul de 7% din 2015. Hidrogenul curat va fi crucial în transportul de mare tonaj, în timp ce liniile aeriene și navele vor trebui să folosească mai mult combustibili care au puține emisii de dioxid de carbon.
„Amânarea acțiunii privind clima sau retragerea măsurilor plănuite nu este o opțiune pentru Uniunea Europeană. Perturbările economice pe termen lung care provin din lipsa de acțiune ar depăși de departe costurile investițiilor de astăzi în acțiune climatică ambițioasă”, a notat Comisia Europeană.
sursa: Bloomberg