Michael Macht a declarat că „numărul de comenzi
pentru noul Porsche Cayenne
este incredibil de mare pe aproape toate pieţele,
depăşindu-ne aşteptările„. Însă şeful Porsche nu a făcut
publice şi cifrele care stau în spatele acestor afirmaţii.
Totuşi, el a făcut referire la trendul ascendent al
vânzărilor, comparând vânzările din prima jumătate a lui
2009 (mai mici cu 40% decât în aceeaşi perioadă din 2008) cu cele
din a doua jumătate a anului, când cele peste 33.000 de unităţi au
reprezentat o scădere de numai 1,7% faţă de aceeaşi perioadă din
2008.
„Totul arată că performanţele negative ale vânzărilor s-au
încheiat” a mai afirmat Macht, estimând că la finalul lui
2010 Porsche va depăşi obiectivul impus de 150.000 de maşini pe
an, în principal datorită noilor modele Cayenne şi
Panamera, care sunt fabricate la uzina din
Leipzig.
Un alt oficial Porsche a făcut publică o altă informaţie,
conform căreia Porsche doreşte ca nu mai puţin de 15% din
maşinile Porsche Cayenne vândute anul acesta să fie în varianta cu
propulsie hibridă.
În Germania, Porsche Cayenne S Hybrid are un preţ de pornire în
jurul a 80.000 euro, similar ca preţ cu modelul Cayenne S, dar cu
20.000 euro mai scump decât versiunea diesel.
La prima vedere, obiectivul germanilor pare cam îndrăzneţ, însă,
cel puţin în America, cei de la Porsche se bazează pe apetitul
clientelei pentru motoarele pe benzină şi, în mare măsură, pe
bonusurile guvernamentale acordate maşinilor puţin poluante
(emisiile de CO2 ale versiunii hibrid sunt de 193 g/km
faţă de versiunea diesel, cu 195 g/km, de exemplu).
Vânzările noului Porsche Cayenne vor debuta oficial pe data de 8
mai pe plan mondial, pe piaţa noastră urmând a fi disponibil din
aceeaşi lună. Deocamdată, nu se cunosc preţurile oficiale pentru
România.