Colecţia lui Ion Ţiriac tocmai a devenit şi mai cool: să-i urăm „Bun venit!” lui 918 Spyder în România
În cadrul unui eveniment desfăşurat la Ţiriac Collection – adică printre 150+ de exemplare demne de toată admiraţia – Porsche 918 Spyder a spus „Hallo, Romania!” în limba-i specifică, adică urlet de V8 de 4,6 litri.
Hypercarul hibrid, cu 887 de cai-putere, a fost înmânat de însuşi omul care a avut grijă de construcţia lui 918 Spyder – Michael Drolshagen, fost director al liniei de producţie a modelului şi actual executiv Porsche responsabil de serviciile post-vânzare. Prezent a fost şi Peter Copetti, director general Porsche Inter Auto.
Şi Roxana Ciuhulescu, prezentând alături de Adrian Drăgan – pilot, jurnalist, pasionat
Înainte ca domnul Drolshagen să ne povestească detalii din spatele producţiei lui 918 Spyder şi ca Roxana Ciuhulescu să trezească la viaţă elementul non-electric al supercarului, domnul Ţiriac ne-a povestit de ce-i place (şi, implicit, de ce a dat „o căruţă de bani”, adică vreo 860.000 €) pe un exemplar 918 Spyder.
Momentul în care ar fi trebuit să ne dăm seama că pune ceva la cale…
De fapt, la început nu i-a plăcut, pentru că nu înţelegea de ce are nevoie un Porsche de trei motoare. În cazul în care colecţia sa nu reprezintă un indiciu suficient de puternic, o să o zicem pe cea dreaptă: domnul Ţiriac este un purist. Înţelege ideea de hibrid (are un LaFerrari), însă un supercar hibrid Porsche, cu trei motoare şi tracţiune integrală, nu a fost chiar un selling point de interes pentru dânsul.
Însă un model vârf-de-lance, produs în 918 exemplare, este în primul rând o piesă de colecţie – adică genul de maşină-investiţie, care nu doar că nu se devalorizează, că căreia îi şi creşte preţul în timp. De ce nu a luat un 918 cu pachetul Weissach – adică o versiune mai uşoară, mai rară şi mai scumpă a lui 918? Dânsul a zis că „era prea mult”. Noi o să ne întoarcem privirile de la opulentul Orient Mijlociu – unde a plecat majoritatea exemplarelor Weissach – şi o să-l credem. În definitiv, a avea pe maşina ta de colecţie (cu număr de producţie 378) semnat de însuşi Wolfgang Porsche este, exact cum spunea reclama de la Mastercard, priceless.
De ce ar trebui să te intereseze toate acestea? Pentru că îl poţi vedea live, începând cu luna August 2015, în sediul central Ţiriac Collection de lângă aeroportul Otopeni.
Şi, dacă a avea 300+ de modele de colecţie nu este un factor cool pentru tine, atunci trebuie să ştii asta: Ion Ţiriac vrea să cumpere un autobuz cu care să transporte elevii (în grupuri ordonate) până la Ţiriac Collection şi înapoi, pentru că ştie că virusul auto se ia cel mai bine când eşti mic. Domnule Ţiriac, chapeau!
Cât despre scurta conversaţie în grup cu domnul Drolshagen, de acolo am aflat că strategia aplicată liniei de producţie a lui 918 s-a dovedit foarte eficientă şi va fi preluată în viitor şi pentru alte modele. Asta înseamnă un grup compact (ingineri şi muncitori deopotrivă) implicat în proiect de la început până la sfârşit şi înseamnă anumite şabloane operaţionale – lucruri care asigură un proces de asamblare curat, eficient, fără incidente, sincope sau daune.
Este un lucru bun? Normal că este un lucru bun. Te provoc să te uiţi cât de în detaliu vrei la 918 Spyder şi să-i găseşti vreun defect. Ştii unde să-l găseşti.