Colaborare între BMW și Valeo pentru dezvoltatea sistemului de parcare automată Nivel 4
BMW Group şi Valeo au anunțat că își vor extinde parteneriatul pentru dezvoltarea în comun a tehnologiilor de parcare autonomă până la Nivel 4.
Cele două companii colaborau și pentru îmbunătățirea funcțiilor ADAS (Advanced Driving Assistance Systems) ce vor debuta pe viitoarea generaţie de platformă „Neue Klasse”.
Sistem de parcare automată cu valet
Cele două companii au semnat un acord pentru o cooperare strategică, care se va concentra pe dezvoltarea în comun a funcțiilor pentru parcarea de ultimă generaţie pe terenuri private şi locuri de parcare.
De la asistenţă automată la manevră până la parcare automată cu valet Nivel 4, toate aceste funcţii se vor baza pe tehnologia şi senzorii din maşină.
Serviciile bazate pe infrastructură vor fi dezvoltate şi ele în comun pentru a experimenta parcarea autonomă şi încărcarea în locuri de parcare şi spaţii publice.
Funcţiile software se bazează pe pachetul actual de software de parcare automată lansat pentru prima dată cu BMW iX în 2021, iar pentru următoarea generaţie pachetul va fi extins printr-o platformă de calcul puternică care foloseşte algoritmii dezvoltaţi în comun.
Cum funcționează Automated Valet Parking
Automated Valet Parking (AVP) oferă șoferului posibilitatea de a opta pentru parcare autonomă. Într-o zonă de predare, conducătorul părăseşte automobilul, iar acesta preia sarcini precum găsirea autonomă a unui loc de parcare, manevrele necesare pentru intrarea pe locul de parcare şi ieşirea de pe acesta – şi, de asemenea, poate conduce înapoi la o zonă de preluare pentru a returna automobilul către conducător.
Pentru a optimiza utilizarea timpului de parcare, pot fi implementate servicii suplimentare precum încărcarea autonomă sau spălarea autonomă. Astfel de funcţionalităţi oferă clienţilor reali beneficii în ceea ce priveşte confortul şi siguranţa.
Conform proiectului unui viitor standard ISO, soluţiile de parcare automată valet vor fi grupate în două categorii principale, sisteme de tip 1 şi tip 2.
Pentru un sistem de tip 1, tehnologiile necesare (inclusiv toţi senzorii, unităţile de calcul şi algoritmii) rulează pe automobil, în timp ce pentru un sistem de tip 2, tehnologiile necesare (inclusiv senzorii şi sistemul de management AVP) sunt instalate în infrastructura relevantă – adică facilitatea de parcare, iar automobilul este controlat de infrastructură.
Parteneriatul din BMW și Valeo se va axa pe cele două categorii AVP și se urmărește identificarea unor noi soluţii pentru experienţe de parcare de generaţia următoare până la Nivelul 4.