CNAIR dorește să elimine ambuteiajele de pe DN1
CNAIR dorește să elimine ambuteiajele de pe DN1 prin creșterea capacității de circulației ale șoselei care străbate Valea Prahovei, între Comarnic și Predeal. Se ia în calcul construirea mai multor pasaje care să fluidizeze traficul.
CNAIR a depus o cerere de finanțare pentru proiectul „Măsuri de sporire a capacității de circulație pe DN 1 – Valea Prahovei, sectorul de drum Comarnic – Predeal”, care ar trebui să beneficieze de finanțare nerambursabilă prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Proiectul are în vedere creșterea vitezei de deplasare pe DN1, între Comarnic și Predeal prin eliminarea punctelor de congestie a traficului.
Cum dorește CNAIR să elimine ambuteiajele de pe DN1
Proiectul are în vedere elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de Execuție pentru șase obiective de investiție aflate de-a lungul drumului național DN1 – Valea Prahovei în zona Comarnic. Este vorba de nouă pasaje, dintre care cinci pietonale și patru rutiere, după cum urmează:
- Obiectivul 1: Amenajarea unui pasaj pietonal subteran / suprateran – Piața Centrală din Comarnic, la intersecția DN 1 cu str. Ghiosești și amenajare pasaj pietonal subteran / suprateran Primăria Comarnic;
- Obiectivul 2: Amenajare pasaj pietonal subteran / suprateran – intersecție DN1 cu Str. Crinului (Poiana Țapului), Str.Telecabinei (Bușteni) si Str. Panduri (Predeal);
- Obiectivul 3: Realizare pasaj rutier la intersecția DN1 cu Str. Prahovei (Azuga);
- Obiectivul 4: Realizare pasaj rutier la intersecția DN1 cu DN73A (Predeal);
- Obiectivul 5: Realizare pasaj rutier la intersecția DN1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud);
- Obiectivul 6: Realizare Pasaj rutier la intersecția DN1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord).
Proiectul depus de CNAIR are în vedere doar realizarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice de execuție și nu include realizarea efectivă a lucrărilor. Durata efectivă va fi de 13 luni de la semnarea contractului.
Valoarea totală a proiectului este de 3.686.797,35 lei, acesta urmând să fie finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Dezvoltare Regionala -3.119.365,91 lei, 15% contribuția proprie – 467.904,87 lei, restul de 567.431,44 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
CNAIR pregătește construirea unei șosele de centură la Comarnic, care să elimine principalul ambuteiaj din drumul spre munte. În plus, se are în vedere modernizarea unui drum județean între Câmpina și Săcele care să ofere astfel o nouă rută alternativă, alături de clasicul DN1 prin Cheia.