Clever Taxi acuză o nouă încercare a Primăriei Capitalei de a interzice aplicaţiile de taxi
Decizia Primăriei Capitalei de a supune la vot regulamentul privind derularea activităţii de taxi în Bucureşti expune România unui risc major de a intra în procedura de infringement, în condiţiile în care Comisia Europeană investighează proiectul, care contravine flagrant practicilor europene, precum şi modalitatea lipsită de transparenţă în care a fost adoptat, au declarat reprezentanţii Clever Taxi.
”Regulamentul pe care Primăria Capitalei îl propune nu este susţinut de niciuna din părţile direct afectate şi contravine legilor naţionale şi directivelor europene. Clever Taxi va continua să facă toate demersurile legale necesare la nivel naţional şi european pentru a apăra un serviciu care realmente a modernizat, revoluţionat şi aliniat la standardele europene piaţa de taximetrie din România”.
Regulamentul-cadru pentru organizarea şi executarea serviciului public de transport în regim de taxi a fost introdus pe ordinea de zi a şedinţei de joi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti. PMB propune ca serviciile de dispecerat să devină obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi, decizie ce ar afecta agregatorii Clever Taxi şi Star Taxi.
Regulamentul a mai fost pe ordinea Consiliul General şi în luna martie, dar primarul general, Gabriela Firea, a amânat atunci dezbaterea lui, până la modificarea Legii taximetriei de către Ministerul Dezvoltării Regionale.
Clever Taxi a sesizat încă din decembrie 2017 Comisia Europeană cu privire la iniţiativa Primăriei de a interzice accesul liber la aplicaţiile de tip agregator şi susţine că în prezent regulamentul propus de autorităţile din Bucureşti este în analiză la Bruxelles.
Clever Taxi aminteşte că în cadrul dezbaterilor din ultimele luni, Guvernul, prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerul Transporturilor, Ministerul Comunicaţiilor şi alte autorităţi ale statului şi-au manifestat susţinerea faţă de activitatea liberă a aplicaţiilor de tip agregatoare pe piaţa de transport public. Consiliul Concurenţei a declarat de asemenea că existenţa aplicaţiilor contribuie la creşterea gradului de concurenţă.
În plus, sprijinul pentru existenţa acestor aplicaţii a fost exprimat şi de către numeroase asociaţii profesionale şi ONG-uri din industria transportului.
”Pe parcursul acestor luni, zeci de mii de bucureşteni au semnat petiţii pentru menţinerea în forma actuală a aplicaţiilor de tip agregatoare. Adoptarea acestui regulament va afecta peste un milion de bucureşteni, atât consumatori, cât şi şoferi de taxi.”, se arată în comunicatul Clever Taxi.
Clever Taxi a fost fondată în 2010 şi este prima aplicaţie de e-hailling din România care permite plata cursei cash sau cu cardul. Clever Taxi are peste 50 de angajaţi şi este disponibilă în peste 20 de oraşe din România, având 1 milion de utilizatori şi peste 20.000 de şoferi înregistraţi.
În iunie 2017, Clever Taxi a fost cumpărat de grupul Intelligent Apps, înfiinţat în 2009, parte din Daimler Mobility Services. Din acelaşi grup face parte şi mytaxi (disponibilă în 9 ţări din Europa), beat (în Grecia, Preu, Chile şi Columbia) şi Clever Taxi (România). Tot grupul are 16 milioane de utilizatori în 14 ţări şi 100 de oraşe, Intelligent Apps fiind una dintre cele mai mari companii de transport din Europa.