Gama DS a lui Citroen intră într-o nouă eră. După ce toate DS3 Racing au fost vândute şi Citroen este nevoit să găsească soluţii pentru a hrăni şi orgoliile celor care nu au apucat unul, divizia sport a constructorului francez loveşte din nou. Însă de data aceasta, lumea o va lua razna. Ceea ce vedeţi aici este Citroen DS4 Racing Concept, una din cele mai rapide maşini care vor fi prezentate la Salonul Auto Geneva 2012.
Aşteptaţi-vă ca maşina de serie să fie aproape identică cu aceasta şi desigur, aşteptaţi-vă să vă chinuiţi dacă veţi vrea să puneţi mâna pe una când va deveni disponibilă în România. Cele două DS3 Racing care au sosit în România au fost vândute isteric în doar câteva zile. La DS4 Racing, care va concura toate hot hatch-urile de clasă compactă, bătălia va fi şi mai mare.
Desigur, inginerii de la Citroen Racing şi-au băgat coada şi minţile strălucite într-un DS4 şi au spus „e momentul să nu mai fii atât de fetiţă, măi DS4. E momentul să sperii băieţeii şi bărbaţii să te cumpere în loc de GTi, S3 şi alte chestii nemţeşti şi rapide”.
Cu o gardă la sol mai mică cu 35 de mm, ecartamente mărite cu 55 mm în faţă şi 75 mm spate şi cu elemente aerodinamice venite din visurile noastre cele mai frumoase, DS4 Racing Concept va zgudui lumea care trece pe la standul Citroen de la Geneva. Motorul 1.6 THP va oferi 256 CP, iar Citroen DS4 Racing stabileşte un record pentru maşinile de serie: cea mai mare putere litrică, 160 CP/ litru.
Frânele au fost furate din garajul de curse al lui Loeb – discuri de 380 mm diametru pe faţă şi etriere cu patru pistonaşe. Anvelopele sunt şi ele uriaşe – 235/ 40 R 19. Să sperăm că versiunea de serie soseşte cât mai repede şi că singura vopsea disponibilă va fi cea mată a conceptului. Şi că nu vei putea comanda pe DS4 Racing bulinuţe pe plafon şi chestii cromate pe caroserie.